پردیس شهید چمران تهران

علی آقازیارتی

علی آقازیارتی استادیار، گروه آموزشی مشاوره، پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران

a.aghaziarati@cfu.ac.ir

 

رزومه پژوهشی در گوگل اسکولار: https://scholar.google.com/citations?user=pqewjLYAAAAJ&hl=en&oi=ao

رزومه پژوهشی در ارکید: http://orcid.org/0000-0001-6110-9729

رزومه پژوهشی در اسکاپوس: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57665909200

رزومه پژوهشی در مگ ایران: https://www.magiran.com/author/profile/445046/علی-آقازیارتی 

مقالات همایشی و علمی ترویجی: https://civilica.com/p/212904/

 

حوزه‌های مورد علاقه پژوهشی: آموزش ویژه، کودکان با نیازهای خاص، فرزندپروری

 

مشخصات تحصیلی:
مقطع تحصیلی رشته تحصیلی دانشگاه محل تحصیل سال اخذ مدرک
کارشناسی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۹۱
کارشناسی ارشد علوم شناختی- روانشناسی شناختی پژوهشکده علوم شناختی ۱۳۹۶
دکتری روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه اصفهان ۱۴۰۱

 

تجارب و سوابق کاری:
ردیف عنوان نام مؤسسه/ شرکت/ سازمان تاریخ شروع تاریخ پایان
۱ روانشناس مرکز مشاوره پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان تهران ۱۴۰۲ تاکنون
۲ مدرس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ۱۴۰۱ تاکنون
۳ مدرس دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب ۱۳۹۹ ۱۴۰۱
۴ روانشناس کودک و نوجوان
(با تخصص توانبخشی شناختی، توجه و تمرکز، حافظه و.. فرزندپروری) کلینیک انتخاب مؤثر
کلینیک مهرآور
کلینیک ساحل ۱۳۹۹ تاکنون
۵ معاون پژوهشی مرکز پژوهشی علوم اعصاب شناختی رفتار دانشگاه شهید بهشتی ۱۴۰۰ ۱۴۰۲
۶ کارشناس روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۹۶ ۱۴۰۰
۷ کارشناس انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۹۵ ۱۳۹۶
۸ مسئول دفتر معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۹۱ ۱۳۹۶
۹ کارشناس روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۹۱ ۱۳۹۲

 

مقالات علمی-پژوهشی:

ردیف عنوان محل ارائه زمان ارائه/ نشر
۱ Exploring the Psychosomatic Effects of Perfectionism in Patients with Chronic Tension-Type Headaches: A Qualitative Study Journal of Personality and Psychosomatic Research ۲۰۲۴
۲ Development of an Academic Well-being Model for Gifted Students: A Grounded Theory Study Journal of adolescent and youth psychological studies ۲۰۲۴
۳ Mindful Parenting: Attachment of Deaf Children and Resilience in Their Mothers The Journal of Deaf Studies and Deaf Education
(Oxford University Press) ۲۰۲۳
۴ The relationships among social‑emotional assets and resilience, empathy and behavioral problems in deaf and hard of hearing children Current Psychology
(ISI) ۲۰۲۲
۵ Investigating the Effect of Electrical Stimulation (tDCS) of the Prefrontal Cortex of the Brain on the Improvement of Behavioral and Neurological Symptoms of Children with Specific Learning Disabilities Health Nexus ۲۰۲۳
۶ Investigating The Effect of Excellent Parenting Program on The Behavioral Problems of Hearing Impaired Children Journal of Assessment and Research in Applied Counseling ۲۰۲۳
۷ Artificial Intelligence in Education: Investigating Teacher Attitudes AI and Tech in Behavioral and Social Sciences ۲۰۲۳
۸ Emotional Development and Regulation in Children: A Review of Recent Advances KMAN Counseling & Psychology Nexus ۲۰۲۳
۹ فراتحلیل بررسی اثربخشی فرزندپروری ذهن آگاهانه در والدین کودکان استثنایی روانشناسی کاربردی ۱۴۰۲
۱۰ بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه همدلی برای کودکان شنوا و ناشنوای پیش دبستانی فصلنامه کودکان استثنایی ۱۴۰۲
۱۱ اثربخشی مداخله همکاری خانه و مدرسه (FAST) بر خودکارآمدی و استرس والدگری مادران کودکان دارای مشکلات رفتاری برونی‌شده پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره ۱۴۰۲
۱۲ اثربخشی فرزندپروری ذهن‌آگاهانه بر تنظیم شناختی و رفتاری هیجان مادران کودکان کم‌شنوا علمی - پژوهشی فیض ۱۴۰۲
۱۳ بررسی و مقایسه مشکلات خواندن در کودکان مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالا با همتایان عادی سنجش و پژوهش در مشاوره و روانشناسی ۱۴۰۱
۱۴ طراحی و اعتباریابی برنامه فرزندپروری بالنده به منظور ایجاد آرامش وکاهش چالش در خانواده‌های دارای فرزند کم شنوا خانواده پژوهی ۱۴۰۱
۱۵ برنامه‌های آموزش فرزندپروری برای کودکان کم شنوا: مروری روایتی تعالی بالینی ۱۴۰۱
۱۶ ارائه مدل چالش‌های پرورش کودکان کم‌شنوای پیش‌دبستانی بر اساس نظریه داده‌بنیاد: یک پژوهش کیفی فصلنامه روانشناسی کاربردی ۱۴۰۱
۱۷ اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر تحمل پریشانی و تنظیم هیجان دانش آموزان با مشکلات رفتاری درونی شده فصلنامه علوم روانشناختی ۱۴۰۱
۱۸ اثربخشی آموزش تحلیل رفتار متقابل بر استرس والدگری
مادران و پذیرش والدینی کودکان تیزهوش پرخاشگر خانواده درمانی کاربردی ۱۴۰۱
۱۹ تدوین مدل رضایتمندی تحصیلی در دانش آموزان تیزهوش بر
اساس عوامل مؤثر بر آن: یک مطالعه دادهبنیاد روانشناسی افراد استثنایی ۱۴۰۰
۲۰ تحلیل و کشف چالش‌های پرورش فرزند کم‌شنوا از دیدگاه والدین با شنوایی عادی و نوجوانان کم‌شنوا: یک مطالعه مقدماتی خانواده پژوهی ۱۴۰۰
۲۱ اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم (tDCS) قشر آهیانه‌ای خلفی بر بهبود توانایی‌هایی ادراک فضایی، بینایی و کلامی مجله مطالعات علوم پزشکی ۱۴۰۰
۲۲ بررسی رابطه ابعاد خردمندی با سرزندگی تحصیلی و بهزیستی روان شناختی در دانش آموزان دختر تیزهوش سنجش و پژوهش در مشاوره و روانشناسی ۱۴۰۰
۲۳ بررسی نقش سبکهای فرزندپروری مادران در پیشبینی مشکلات
رفتاری نوجوانان مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان ۱۳۹۹
۲۴ مقایسه کارکردهای اجرایی، هوش هیجانی و راهبردهای انگیزشی یادگیری در نوجوانان با شنوایی طبیعی و نوجوانان با آسیب شنوایی کاربر سمعک و کاشت حلزون مجله علمی پژوهان ۱۳۹۹
۲۵ تأثیر آموزش بازی‌های حرکتی موزون مادر-کودک بر کاهش پرخاشگری کلامی و غیرکلامی کودکان فصلنامه سلامت روان کودک ۱۳۹۹
۲۶ بررسی رضایت و کیفیت زندگی و بهزیستی روان شناختی نوجوانان ناشنوا مطابق با نظریه زمان‌بندی اجتماعی مجله پیشرفت‌های نوین در علوم رفتاری ۱۳۹۹
۲۷ بررسی و کشف چالش‌های نوجوانان ناشنوا در کسب مهارت‌های خود توانمندی: یک مطالعه کیفی فصلنامه علوم روانشناختی ۱۳۹۹
۲۸ اثربخشی آموزش بازی‌های حرکتی ریتمیک بر اضطراب جدایی کودکان خانواده درمانی کاربردی ۱۳۹۹
۲۹ بررسی رابطه بین شناخت اجتماعی و عملکرد تحصیلی با نقش واسطه‌ای توانایی شناختی و هیجانات تحصیلی در دانشجویان نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی ۱۳۹۹
۳۰ بررسی نقش روش‌های تدریس و تعامل استاد و دانشجو در انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان مشروطی نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی ۱۳۹۹
۳۱ اثربخشی آموزش نظم جویی هیجانی بر سازگاری عاطفی، اجتماعی و تحصیلی پسرهای ۱۲ تا ۱۴ سال دچار اختلال ADHD فصلنامه کودکان استثنایی ۱۳۹۷
۳۲ ویژگی‌های روان سنجی آزمون خطر پذیری بادکنکی در جوانان ایرانی فصلنامه روانشناسی کاربردی ۱۳۹۶
۳۳ بررسی سبک رهبری با فرهنگ فرهنگ سازمانی ونقش آن در خودکارآمدی و اشتیاق کاری کارکنان دانشگاه شهید بهشتی فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی
 ۱۳۹۶
۳۴ اثربخشی آموزش بازی‌های حرکتی موزون بردلبستگی و اختلال رفتاری دانش آموزان پسر مقطع اول و دوم ابتدایی فصلنامه روانشناسی کاربردی ۱۳۹۶
۳۵ اثربخشی آموزش ذهن آگاهی درمقایسه با تنظیم هیجانی بر سازگاری دانش اموزان نوجوان دچار اختلال کاستی توجه / فزون کنشی فصلنامه روانشناسی کاربردی
 ۱۳۹۷

 

کتب و تالیفات:
ردیف عنوان انتشارات و سال نشر
۱ مبانی مشاوره توانبخشی و حرفه‌ای (رویکرد عملی برای مشاوران و روانشناسان) پیام مؤلف ۱۳۹۸

 

جوایز وتشویق نامه‌ها:
ردیف موضوع مرجع صادر کننده
۱ پژوهشگر و رساله برتر روانشناسی (جایزه یادبود دکتر علی اکبر سیاسی) انجمن روانشناسی ایران
 پژوهشگر برتر حوزه خانواده پژوهی جشنواره خانواده پژوهی (دانشگاه شهید بهشتی)
۲ دو بار انتخاب پژوهشگر برتر دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه شهیدبهشتی
۳ انتخاب به عنوان نخبه برتر علمی منطقه ۴ تهران شهرداری تهران
۴ انتخاب دانشجو نمونه فعال علمی و فرهنگی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهیدبهشتی
۵ برگزیده پنجمین جشنواره ملی حرکت (ویژه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشگاههای کشور) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
۶ برگزیده ششمین جشنواره ملی حرکت (ویژه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشگاههای کشور) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
۷ برگزیده دهمین جشنواره ملی حرکت (ویژه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشگاههای کشور) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

 

طرح‌های پژوهشی
ردیف عنوان توضیحات
۱ بررسی ویژگی‌های روانسنجی آزمون خطر پذیری بادکنکی در جوانان ایرانی همکار اصلی _ مرکز پژوهشی علوم اعصاب شناختی رفتار
۲ آزمون قضاوت جهت خط: طراحی نسخه فارسی و بررسی روایی آن در نمونه‌ای از کودکان ایرانی همکار اصلی _ مرکز پژوهشی علوم اعصاب شناختی رفتار

 

  مهارت‌های تخصصی:
ردیف عنوان توضیحات
۱ تدریس (دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و دانشگاه فرهنگیان) در زمینه‌های روانشناسی کودکان با نیازهای خاص و فرزند پروری، آموزش ویژه
۲ کار با ابزارهای عمومی و گرافیکی کامپیوتر و آشنایی با کاربرد کامپیوتر و اینترنت در محیط کار Microsoft office, internet, icdl,photoshop,…
۳ برگزاری سمینارها، کارگاه‌ها، و همایش‌های علمی عضو کمیته‌های اجرایی همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی
۴ توانایی‌های کلی مدیریتی و آشنایی با مفاهیم کار تیمی بعلت سوابق کاری در انجمن‌ها و امور اجرایی

 

سابقه تدریس:

ردیف عنوان توضیحات
۱ بازپروری حرکتی_ سمینار کودکان استثنایی
 دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
۲ توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه – نوروسایکولوژی- روانشناسی کودکان استثنایی
عضو سازمان ت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
 روش‌ها و راهبردهای تدریس کودکان کم توان ذهنی دانشگاه فرهنگیان
۳ ارتباط مؤثر با کودک بیمار مرکز فنی و حرفه‌ای

 

گواهینامه‌ها و مدارک تخصصی:
ردیف عنوان دوره گذرانده شده مؤسسه صادر کننده
۱ مصاحبه انگیزشی دانشگاه علامه طباطبایی
۲ رویکرد یکپارچه نگر برای مداخله در اضطراب دانشگاه علامه طباطبایی
۳ آموزش گام به گام مشاوره شغلی دفتر مشاوره سلامت وزارت علوم
۴ گام به گام آموزش پیشگیری از خودکشی دفتر مشاوره سلامت وزارت علوم
۵ پیشگیری از خودکشی دانشگاه تهران
۶ کمک به دانشجویان دارای مشکلات عاطفی -رفتاری دانشگاه تهران
۷ گواهی تربیت درمانگر توانبخشی شناختی دانشگاه شهید بهشتی
۸ گواهی شرکت در" کارگاه آموزشی تحریک الکتریکی مستقیم مغز"tDCS مرکزپژوهشی علوم اعصاب شناختی رفتار
۹ گواهی شرکت در" کارگاه آموزشی توانبخشی شناختی اختلالات یادگیری و حافظه" مرکزپژوهشی علوم اعصاب شناختی رفتار
۱۰ گواهی شرکت در" کارگاه آموزشی توانبخشی شناختی اختلالات اختلال نقض توجه و بیش فعالی" مرکزپژوهشی علوم اعصاب شناختی رفتار
۱۱ گواهی شرکت در" کارگاه آموزشی توانبخشی شناختی اختلالات طیف اتیسم" مرکزپژوهشی علوم اعصاب شناختی رفتار
۱۲ گواهی شرکت در" کارگاه آموزشی توانبخشی شناختی اضطراب و افسردگی" مرکزپژوهشی علوم اعصاب شناختی رفتار
۱۳ گواهینامه مهارت رایانه کار ICDL درجه ۱ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
۱۴ گواهینامه مهارت رایانه کار ICDL درجه ۲ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
۱۵ گواهینامه مهارت کارور فتوشاپ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
۱۶ گواهی شرکت در" کارگاه آموزشی تعیین رویکرد و زمینه فعالیت در روان درمانی" مؤسسه آموزش عالی آزاد مدت
۱۷ گواهی شرکت در" کارگاه آموزشی روان درمانی برای روان درمانگران" مؤسسه آموزش عالی آزاد مدت
۱۸ گواهی شرکت در" کارگاه آموزشی مدیریت تعامل با دانشجویان دارای مشکلات روانی- اجتماعی" دفتر مشاوره و سلامت روان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و ستاد مبارزه با مواد مخدر
۱۹ گواهی شرکت در" هشتمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده" دانشگاه شهید بهشتی
۲۰ گواهی شرکت در" دهمین کنگره بین الملی فدراسیون آسیایی شورای جهانی روان درمانی" دانشگاه تهران
۲۱ گواهی شرکت در" کارگاه آموزشی کاربرد سایکو درام در خانواده درمانی" دانشگاه تهران
۲۲ گواهی شرکت در" کارگاه آموزشی تخصصی فرهنگ و رفتار سازمانی" دانشگاه شهید بهشتی
۲۳ گواهی شرکت در" دوره آموزشی پیشرفته مسئولین دفاتر" دانشگاه شهید بهشتی
۲۴ گواهی شرکت در" هفتمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده" دانشگاه شهید بهشتی
۲۵ گواهی شرکت در " اولین همایش عصب روانشناسی بالینی ایران" دانشگاه شهید بهشتی
۲۶ گواهی شرکت در همایش"مقدمه‌ای بر روانشناسی تحولی" دانشگاه شهید بهشتی
۲۷ گواهی شرکت در " نخستین کنگره سراسری روانشناسی کودک و نوجوان" دانشگاه شهید بهشتی
۲۸ گواهی شرکت در "ششمین کنگره ملی اسیب شناسی خانواده" پژوهشکده خانواده
۲۹ گواهی شرکت در"دومین همایش علمی دانشجویان روانشناسی ایران" دانشگاه شهید بهشتی
۳۰ گواهی شرکت در" دومین کنگره پیشگامان پیشرفت" دانشگاه شهید بهشتی
۳۱ گواهی شرکت در" کارگاه آموزشی مشاوره پیش از ازدواج" دانشگاه تهران

 

عضویت:

ردیف عنوان توضیحات
۱ دارای پروانه از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
 شماره پروانه ۷۷۸۶
۲ عضو ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی
۳ عضو انجمن روانشناسی ایران
۴ عضو انجمن روانشناسی آمریکا APA

 

فعالیت های/ مسئولیت‌های اجرایی و فرهنگی:

ردیف فعالیت‌های / مسئولیت‌های محل انجام فعالیت
۱ عضو اصلی شورای مرکزی انجمن علمی دانشجویی پژوهشکده علوم شناختی 
۲ دبیرانجمن علمی دانشجویی روانشناسی دانشگاه شهیدبهشتی دانشگاه شهیدبهشتی
۳ عضو شواری مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی دانشگاه شهیدبهشتی
۴ عضو هئیت اجرایی دومین همایش علمی دانشجویان روانشناسی ایران دانشگاه شهیدبهشتی
۵ عضو کمیته اجرایی ۶ دوره جشنواره ملی حرکت (انجمن‌های علمی دانشگاههای کشور) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
۶ مسئول نمایشگاه پنجمین و ششمین جشنواره ملی حرکت (انجمن‌های علمی دانشگاههای کشور) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
۷ عضو کمیته اجرایی اولین همایش عصب روانشناسی بالینی ایران دانشگاه شهیدبهشتی
۸ عضو کمیته اجرایی همایش یادمان دکترپریرخ دادستان (مقدمه‌ای بر روانشناسی تحولی) دانشگاه شهیدبهشتی
۹ عضو کمیته اجرایی و کمیته داوری ۴ دوره جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی
۱۰ عضو کمیته اجرایی و کمیته داوری ۷ دوره جشنواره داخلی حرکت (ویژهانجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه) دانشگاه شهیدبهشتی
۱۱ عضو کمیته فرهنگی دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی ویژه دانشجویان خارجی
 دانشگاه شهیدبهشتی
۱۲ عضو کمیته فرهنگی دوازدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشگاههای سراسر کشور دانشگاه شهیدبهشتی
۱۳ عضو هئیت مؤسس و مسئول اجرایی گروه جهادی توانمند سازی مناطق محروم (صالحین) دانشگاه شهیدبهشتی
۱۴ مسئول فرهنگی و عضو کمیته داوری جشنواره نشاط دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی
۱۵ عضو کمیته اجرایی جشن دانش‌آموختگی دانشگاه شهیدبهشتی
۱۶ عضو کمیته اجرایی جشن ورودی‌های جدید دانشگاه شهیدبهشتی
۱۷ عضو کمیته اجرایی و برگزاری دوره‌های آموزشی طرح مهارت افزایی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی
۱۸ عضو کمیته اجرایی و کمیته داوری جشنواره نوروزگان دانشگاه شهیدبهشتی
۱۹ دبیر اجرایی جشنواره هفته فرهنگ دانشگاه شهیدبهشتی
۲۰ عضو کانون ورزشی فرهنگی ایثار دانشگاه شهیدبهشتی
۲۱ عضو کمیته اجرایی سمینار تاریخ و فلسفه علم دانشگاه شهیدبهشتی
۲۲ عضو اجرایی کمیته ارتباط دانشگاه و خانواده دانشگاه شهیدبهشتی
۲۳ عضو اجرایی ششمین همایش بین‌المللی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران"فلسفه آموزش عالی " دانشگاه شهیدبهشتی
۲۴ عضو کمیته اجرایی دومین همایش کنگره پیشگامان پیشرفت دانشگاه شهیدبهشتی
۲۵ مسئول هماهنگی نشست معاونین فرهنگی و اجتماعی و نمایندگان وزیر در هیات نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
۲۶ دبیر اجرایی جشنواره صنعت و دانشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
۲۷ عضو اجرایی پنجمین دوره دانش افزایی و هم‌اندیشی مدارس سلام دانشگاه شهیدبهشتی