پردیس شهید چمران تهران

موارد ضروری پیگیری توسط مدیران استانی

ایوب ابراهیمی، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، در اجلاس اخیر مدیران دانشگاه موارد ضروری که باید توسط مدیران استانی پیگیری شود را در هفت محور کلیدی مطرح کرد.

 

محور آموزشی-پژوهشی: شایسته‌گزینی مدرسان مدعو و پرهیز از بکارگیری افراد فاقد شناسه تدریس - تعامل با دانشگاه‌های همکار (مدارک دوگانه) - دقت نظر در اجرای مؤثر کارورزی - انتظام بخشی به گروه‌های آموزشی و ارزیابی درونی

 

محور دانشجویی و رفاهی: توجه به ایمنی، بهداشت و سلامت دانشجویان - استقرار پزشک و مشاور در سراها - برگزاری جلسات مستمر حضوری با دانشجویان - رعایت استاندارد و متناسب‌سازی ظرفیت فضاهای رفاهی - دانشجو

 

محور مالی-اداری: مدیریت و تنوع بخشی به درآمدهای اختصاصی - عدالت در پرداخت اضافه‌کاری - هزینه‌کرد واحدها و بازتوزیع منابع - شایسته‌سالاری در انتصابات و رعایت قوانین بکارگیری مسئولان انبار، سرپرستان و - رعایت آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی و مدیریت ماموریت‌های اداری -انتظام بخشی و مدیریت اموال و نحوه استفاده از وسایل در اختیار

محور فرهنگی، تربیتی و اجتماعی: غنی‌سازی زیست شبانه‌روزی - برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی دانشجویان ترددی از برنامه‌های فرهنگی - تربیتی - فعال‌سازی کانون‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌ها و عینیت بخشی به اهداف آن -ترغیب همه دانشجویان به شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و پرهیز از انتخاب گروهی خاص از دانشجویان

 

محور فضاها و تجهیزات: بازدید حضوری و مستمر به منظور اطمینان از ایمنی و حفظ استانداردهای امور تحت مدیریت - توجه به حفظ هویت دانشگاهی فضاها (زیبایی بصری، سادگی، نمادسازی) - نظارت بر شیوه بهره‌برداری از ساختمان‌های الحاقی -نظارت بر چرخه وصول (درآمدها)، خرید (اطمینان از نرخ‌ها و فهرست بهای جاری، کفایت اسناد و رعایت کیفیت و صرفه و صلاح دانشگاه، مدت زمان مصرف) و تامین مالی، انبارداری، امور حسابداری

 

محور ارتباطات: مدیریت تعاملات برون و درون دانشگاهی: تعامل با سازمان‌ها؛ دانشگاه‌ها و مجامع علمی؛ رسانه‌ها و بخش‌های مختلف سازمان مرکزی - دسترسی پذیری و ارتباط مؤثر و مستمر با مخاطبان

 

محور تضمین کیفیت: نظارت بر کیفیت اقلام مصرفی و پخت و توزیع غذا - تشکیل حلقه‌های بهبود - فرهنگ‌سازی ارزیابی دقیق، منصفانه و علمی (دانشجویان/ مدیران بلافصل) - اجرای دقیق و نظارت بر انتخاب کارمندان نمونه - نظارت بر اجرای درست رهنامه -زمینه سازی ارزیابی بیرونی توسط هیات‌های نظارت و ارزیابی استان - پاسخ به نامه‌ها و اجرای بخشنامه‌ها (دانشجویی/ آموزش)

 

این محورها به عنوان گام‌های اساسی برای بهبود و ارتقاء کیفیت دانشگاه فرهنگیان مطرح شده و انتظار می‌رود تمامی مدیران اجرایی به دقت آن‌ها را دنبال کنند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن به نیازهای دانشجویان پاسخ دهند و فضایی سالم و حامی فراهم کنند.