پردیس شهید چمران تهران

مهدی اکبری

مهدی اکبری: استادیار گروه روان‌شناسی و مشاوره دانشگاه فرهنگیان تهران

این رزومه تا تاریخ 01/07/1404 به روزرسانی شده است.

 

 

 

1.  بخش اول: مشخصات فردی

نام:    مهدی

نام خانوادگی:  اکبری

وضعیت تاهل:  متاهل        

 

تاریخ تولد:  6/3/1362

تعداد فرزند: دو فرزند

 

دکتری تخصصی روان‌شناسی تربیتی فارغ التحصیل 30/04/1399

 

پست الکترونیکی:                

Mahdiakbari@cfu.ac.ir

 Mahdiakbari1362@gmail.com

Mahdiakbariamoli@gmail.com

mahdiakbari@sanjesh.org

پست سازمانی فعلی:

استادیار پایه چهار گروه مشاوره. دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی. دانشگاه فرهنگیان تهران، تهران، ایران.

 

 

حوزه مورد علاقه  روان درمانی وپژوهشی:  

روایت درمانی (narrative theraphy)  و پیامدهای شناختی، عاطفی و مهارتی یادگیری (learning outcome)

رزومه پژوهشی در سامانه گوگل اسکولار:

https://scholar.google.com/citations?user=t6D00S8AAAAJ&hl=en

 

رزومه پژوهشی در سامانه با کد ارکید:  

0000-0002-1870-5418

 

 

مشخصات  صلاحیتی و عضویت انجمن ها

پروانه اشتغال نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران

عضو انجمن روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان ایران

عضو پیوسته نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران

عضو انجمن ایرانی تعلیم و تربیت

عضو انجمن روان‌شناسی ایران

عضو انجمن مشاوره ایران

عضو انجمن روان‌شناسی تربیتی ایران

عضو انجمن روان‌شناسی سلامت

عضو انجمن روان‌شناسی اجتماعی

عضو انجمن عصب روان‌شناسی ایران

عضو انجمن سایکودرامای ایران

عضو انجمن هنردرمانی ایران

انجمن برنامه درسی ایران

 

 

 

 

بخش دوم

الف) خلاصه رزومه  

  • رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد کشور در سال 86  و رتبه یک آزمون دکتری تخصصی سال 1394
  • کارشناس امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور (روانشناس مداخله) از سال 92-96و استعفا در سال 1396
  • کارشناس سنجش و اندازه گیری سازمان سنجش آموزش کشور تا سال 1402
  • تعداد مقالات علمی و پژوهشی و همایش های داخلی و خارجی: 104  مقاله
  • سوابق تدریس در دانشگاه:  15 سال (از سال 1389 تا کنون)
  • تعداد طرح­های پژوهشی انجام شده: 7 طرح پژوهشی ملی و 7 طرح پژوهشی استانی و 3طرح در دست اجرا

 

خلاصه سوابق کاری و حرفه ای

  • مدرس دانشگاه های شهید بهشتی و خوارزمی تهران و دانشگاه های سطح استان مازندران از سال 1389 تا 1397
  • کارشناس رسمی پیمانی پیشگیری از آسیب­های اجتماعی اداره بهزیستی استان مازندران و روانشناس غربال­گر طرح کاهش طلاق و روانشناس مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی اورژانس اجتماعی آمل از سال 1392-1397
  • دبیر کمیسیون تحکیم بنیان خانواده استانداری  دبیر کمیسیون کاهش آسیب­های اجتماعی استانداری مازندران از سال 93-96
  • مجری طرح همیار کاهش طلاق در وزارت کشور 1395 (نماینده استان مازندران)
  • اداره آزمون­سازی و روانسجی سازمان سنجش آموزش کشور از سال 1397 تا 1401
  • گروه سنجش و اندازه­گیری آموزشی مرکز تحقیقات سازمان سنجش آموزش کشور از سال 1401 تاکنون
  • دبیر مدیریت عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور
  • سرارزیاب ارزیابی تکمیلی در مصاحبه داوطلبان جذب و استخدام سازمان ها، شرکت ها و دانشگاه فرهنگیان از سال 1398 تا کنون
  • مسئول فنی کلینیک روان‌شناسی و مشاوره تحت نظارت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از سال 1397 تا کنون و مسئول فنی کلینیک ماورای دانش تحت نظارت اداه کل بهزیستی شهرتهران از 1401 تا کنون
  • عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان تهران.

 

 

ب) شرح آموزشی 

ردیف

 

نام دانشگاه

مقطع

تاریخ فارغ­التحصیلی

1

دوره کارشناسی

شاهد تهران

روزانه

خرداد 1386

2

دوره کارشناسی ارشد- روزانه

خوارزمی تهران

روزانه(رتبه یک کشور)

اسفند 1388

3

دوره دکتری- روزانه

مازندران

روزانه(رتبه یک کل ورودی)

تیر 1399

 

 

 

بخش سوم: سوابق حرفه­ای و اجرایی  

ردیف

نام سازمان محل خدمت

نوع فعالیت

عنوان سمت

سابقه کار

1

مرکز مشاوره و روان‌شناسی

تفسیر ازمونهای هوش و شخصیت، مشاور تحصیلی و امور نوجوانان

روانشناس

7 سال

2

اداره بهزیستی شهرستان آمل

کارشناس قراردادی

کارشناس پیشگیری از آسیب

4 سال

3

دانشگاه مازندران، دانشگاه پیان نور آمل، موسسه غیر انتفاعی سبز آمل، دانشگاه شمال آمل، موسسه غیر انتفاعی سمنگان آمل، دانشگاه علوم پزشکی بابل و  دانشگاه آزاد آمل

حق التدریس

استاد مدعو

3 سال

 

دانشگاه فذا(فولاد ذوب آمل)

مشاور

مشاور و روانشناس

1 سال

 

پژوهشگاه اندیشه گستر استان

پژوهشهای سازمانی وفرهنگی

رئیس هیئت مدیره

2 سال

 

دانتشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علم و فرهنگ و خوارزمی تهران

حق التدریس

مدرس و مربی

5 سال

 

مدارس سطح استان

آموزش خانواده ، روشهاو فنون تدریس، تربیت و رشد دانش آموزان و طراحی آموزشی

مدرس و مربی

5 سال

 

ادارات دولتی شهرستان آمل

آموزش خانواده «طراوت زناشویی» به کارکنان دولت

مدرس و مربی

3 سال

 

سازمان سنجش و آموزش کشور

آزمونسازی و روانسنجی

کارشناس مسئول

3 سال

 

 

 

بخش چهارم: سوابق علمی-پژوهشی طرح های پژوهشی   

ردیف

عناوین موضوع

مرکز مورد تایید

سال اجرا

نوع فعالیت

1

روایی ملاکی آزمون‌های مطالعه تیمز2007 در دانش آموزان پایه چهارم شهر تهران

پژوهشکده تعلیم وتربیت وزارت آموزش و پرورش

1389

مجری طرح

حمایت مالی پایان نامه

2

نیازسنجی آموزش مرکز تربیت مربی فنی کرج

فنی و حرفه ای استان تهران

1388

پژوهشگر طرح

 

3

تدوین نیازهای آموزش مربیان و کارکنان فنی حرفه ای استان تهران

فنی حرفه ای استان تهران

1382 و 1383

پژوهشگر طرح

 

4

تدوین شاخص های تربیتی آموزش عمومی

آموزش و پرورش شهر تهران

1385

پژوهشگر طرح

 

5

مقایسه راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان قوی، متوسط و ضعیف دانشگاه پیام­نور استان مازندران در سال تحصیلی 1391-1390.

دانشگاه پیام نور استان مازندران

1390

همکار اصلی طرح

6

اثربخشی آموزش مجازی مهارتهای ارتباطی و جنسی بر رضایت زناشویی زوجین متقاضی طلاق توافقی استان مازندران

اداره کل بهزیستی استان مازندران

1395

مجری طرح

7

طراحی الگو برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و و اعتبار بخشی آن در استان مازندران( پژوهش آمیخته)

اداره کل بهزیستی استان مازندران

1396

مجری طرح

8

طراحی الگو برای قابلیت های روانشناختی و اجتماعی فرزندان شبه خانواده و و اعتبار بخشی آن در استان مازندران( پژوهش آمیخته)

اداره کل بهزیستی استان مازندران

1396

مجری طرح

9

نقش جهت گیری هدف پیشرفت، منزلت هویت تحصیلی و کمک طلبی تحصیلی در پیش­بینی پایستگی تحصیلی

معاونت پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل

1398

همکار اصلی طرح

10

تاثیر نیازهای روانشناختی و  انگیزش تحصیلی بر اهمال کاری تحصیلی با میانجی گری ویژگی های جنسیتی دانشجویان کارشناسی دانشگاه محقق اردبیلی

معاونت پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل

1398

همکار اصلی طرح

11

عارضه یابی دانشگاه مازندران بر اساس مدل سیستم باز

معاونت پژوهشی دانشگاه مازندران

1399

همکار اصلی طرح

12

نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، باورهای انگیزشی و سازگاری آموزشی  بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان

معاونت پژوهشی دانشگاه مازندران

1399

همکار اصلی طرح

14

شناسایی مشخصه های غیرشناختی  در مصاحبه دانشجویان دکتری رشته های علوم رفتاری و آزمون برازش آنها( یک مطالعه آمیخته از نوع کیفی-کمی)

سازمان سنجش و آموزش کشور

1400

مجری طرح

15

آسیب شناسی برنامه سنجش و پذیرش در چارچوب توسعه ملی

سازمان سنجش و آموزش کشور

1400

همکار اصلی طرح

16

ارائه الگوی بهینه سنجش دانشجو دکتری با تاکید ویژگی­های غیرشناختی

سازمان سنجش و آموزش کشور

1400

همکار اصلی طرح

17

روایی ازمون سراسری برای پیش بینی موفقیت­های تحصیلی آینده

سازمان سنجش و آموزش کشور

1400

همکار اصلی طرح

 

 

بخش پنجم سوابق تدریس و آموزش در دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی

ردیف

نام سازمان محل خدمت

نوع فعالیت

عنوان سمت

سابقه کار

1

مرکز مشاوره و روان‌شناسی

روان‌شناسی تحصیلی

روانشناس

7 سال

2

اداره بهزیستی شهرستان آمل

کارشناس رسمی

روانشناس مداخله و کاهش طلاق

4 سال

3

دانشگاه مازندران

حق التدریس

استاد مدعو

3 سال

4

دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان

حق التدریس

استاد مدعو

5 سال

5

دانشگاه پیام نور آمل

حق التدریس

استاد مدعو

5 سال

6

دانشگاه غیرانتفاعی سبز

حق التدریس

استاد مدعو

7 سال

7

دانشگاه غیرانتفاعی شمال

حق التدریس

استاد مدعو

2 سال

8

دانشگاه فذا(فولاد ذوب آمل)

مشاور

مشاور و روانشناس

1 سال

9

سازمان سنجش و آموزش کشور

آزمون­سازی و روان­سنجی

کارشناس مسئول

3 سال

10

دانتشگاه شهید بهشتی تهران

حق التدریس

مدرس و همکاری

3 سال

11

دانشگاه خوارزمی تهران

حق التدریس

مدرس و همکاری

5 سال

12

دانشگاه آزاد اسلامی واحدآیت­الله آملی

حق التدریس

مدرس و همکاری

یک سال

 

 

 

 

بخش ششم:  راهنمایی و مشاوره پایان نامه کارشناسی ارشد

ردیف

عنوان

نام دانشجو

رشته

سمت

دانشگاه

1

اثربخشی روان‌درمانی مبتنی بر شناختی- رفتاری بر ترس از ارزیابی منفی و نشخوار فکری در نوجوانان دارای سندروم گوشه‌گیری- افسردگی

نازنین نیک پیک

روان‌شناسی بالینی

راهنما

دانشگاه آزاد واحد ایت الله آملی

2

روابط ساختاری سرسختی روان‌شناختی باکیفیت زندگی معلولان جسمی- حرکتی با نقش واسطه‌ای خودکارامدی و حمایت اجتماعی ادراک‌شده

سپیده لاجوردی

روان‌شناسی بالینی

راهنما

دانشگاه آزاد واحد ایت الله آملی

3

رابطه سبک های اسنادی و سلامت روان با میانجی گری استرس ادراک شده در زنان دارای تجربه طلاق و عادی در شرف ازدواج

حسن رضایی

روان‌شناسی بالینی

راهنما

دانشگاه آزاد واحد ایت الله آملی

4

رابطه تاب­اوری هیجانی با اعتیاد به شبکه­های اجتماعی با میانجی­گری ابراز هیجانی و تعدیل­کنندگی شخصیت تیپD دانش­آموزان پایه دوازدهم

بهمن عسگری

روان‌شناسی بالینی

راهنما

دانشگاه آزاد واحد ایت الله آملی

5

شناسایی ترجیحات روان­درمانی روان­درمانگران (مرور سیستماتیک و فراترکیب)

حسین علیپور

روان‌شناسی بالینی

راهنما

دانشگاه آزاد واحد ایت الله آملی

6

اثربخش درمانی مبتنی بر تعهد و پذیرش بر طراوت زناشویی و تنظیم شناختی هیجان زوجین دچار اختلاف حاد زناشویی

هدی زحمتکش

روان‌شناسی بالینی

راهنما

دانشگاه آزاد واحد ایت الله آملی

7

آموزش ذهن آگاهی به افراد دارای علایم روان تنی؛ تحلیل پدیدارشناسی تفسیری از تجارب زیسته شرکت کنندگان

دنیا کیالاشکی

روان‌شناسی بالینی

راهنما

دانشگاه آزاد واحد ایت الله آملی

8

رابطه روان رنجوری و طلاق عاطفی با میانجی گری راهبردهای مقابله ای و تنظیم هیجان زوجین

سیده کوثر مجیدی

روان‌شناسی بالینی

راهنما

دانشگاه آزاد واحد ایت الله آملی

9

روابط ساختاری کمال­گرایی و تجارب آسیب زا با رفتار خودآسیبی با نقش میانجی سرسختی روانشناختی در دانش آموزان متوسطه دوم

امیررضا ارجمندی

روان‌شناسی عمومی

مشاور

دانشگاه آزاد واحد نکا

10

رابطه سرمایه روانشناختی و هیجانات مثبت با رضایت شغلی با میانجی گری حودمهرورزی معلمان

ابولفضل محمدخانی

آموزش ابتدایی

راهنما

دانشگاه فرهنگیان تهران

11

تاثیر خودکارآمدی تحصیلی و پایستگی تحصیلی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان

بهروز سلطانی

آموزش ابتدایی

راهنما

دانشگاه فرهنگیان تهران

12

تاثیر نیازهای بنیادین روانشناختی، تفکر همگرا-واگر بر پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان

علی توحیدی سیف

آموزش ابتدایی

راهنما

دانشگاه فرهنگیان تهران

13

تاثیر رابطه معلم شاگرد بر پیشرفت تحصیلی با میانجی گری پذیرش اجتماعی دانش اموزان

امین گنجی زاده ممسنی

آموزش ابتدایی

مشاور

دانشگاه فرهنگیان تهران

14

اثربخشی والدگری مثبت بر مشکلات درونی سازی کودک با رفتارهای والدین پدری در مقابل مادری: کاربست الگوی نقشه نگاری مداخله

زهرا تنها

روان‌شناسی بالینی

راهنما

دانشگاه آزاد واحد ایت الله آملی

15

شناسایی شاخص های اثربخشی روان درمانی در اختلال های شخصیت: نظریه داده بنیاد

فاطمه زهرا قربانی امیر

روان‌شناسی بالینی

راهنما

دانشگاه آزاد واحد ایت الله آملی

16

رهیافت پدیدارشناسی تفسیری از جهت گیری نظری خاص پنهان در ترجیحات رواندرمانی روانشناسان و روان پزشکان

بهاره رمضان زاده

روان‌شناسی بالینی

راهنما

دانشگاه آزاد واحد ایت الله آملی

17

                خودشناسی انسجامی: یک مطالعه پدیدارشناسانه از تجارب زیسته ی افراد بازمانده از سرطان

محمد سیرتی

روان‌شناسی بالینی

راهنما

دانشگاه آزاد واحد ساری

17

تاثیذ سواد رسانه ای و بهزیستی روانشناختی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان

امیر هژیر تقی پور

آموزش ابتدایی

راهنما

دانشگاه فرهنگیان تهران

18

تاثر خودکارآمدی بر عدم صداقت تحصیلی با میانجی گری پایستگی تحصیلی: مدل تغییر ناپذیری دانش اموزان

محمد رضا عیوضی

آموزش ابتدایی

راهنما

دانشگاه فرهنگیان تهران

 

 

بخش هفتم: ابتکار ثبت یا تایید شده   

ردیف

نام اختراع و ابتکار یا اثر هنری

محل انجام

تاریخ و محل ثبت

اسامی همکاران

سمت و ارتباط با فعالیت

1

طرح خانواده درمانی کاهش طلاق های توافقی

آمل

1394

مهدی اکبری

روانشناس غربالگر طرح طلاق و مجری طرح

2

طرح گروه درمانی کاهش طلاق

آمل

1395

مهدی اکبری

روانشناس غربالگر طرح طلاق و مجری طرح

3

طرح همیار مدرسه کاهش طلاق های توافقی

آمل

1395

مهدی اکبری

روانشناس غربالگر طرح طلاق و مجری طرح

4

طرح همیار خانواده کاهش طلاق های توافقی

آمل

1396

مهدی اکبری

مجری طرح

5

طرح همیار محله کاهش طلاق های توافقی

آمل

1396

مهدی اکبری

مجری طرح

6

طرح آموزش مجازی مهارتهای ارتباطی و جنسی

آمل

1396

مهدی اکبری

مجری طرح

7

طرح آموزش خلاقیت فیورشتاین

آمل

1396

مهدی اکبری

مجری طرح

8

پروتکل طراوت زناشویی در زوجین دچار تعارض

تهران

1399

مهدی اکبری

مجری طرح

 

 

 

 

بخش هشتم: مقالات چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی 

ردیف

 

عنوان مقاله

نام مجله

تاریخ چاپ

زبان ارائه

نام ناشر و محل انتشار

نام همکاران

1

روایی ملاکی آزمون‌های مطالعه تیمز 2007 در دانش آموزان پایه چهارم شهر تهران

فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت- 1390

چاپ شده

1390

فارسی

دانشگاه الزهرا و دانشگاه خوارزمی

مهدی اکبری، دکتر علیرضا کیامنش، دکتر عبدلعظیم کریمی

2

تحلیل مقایسه ای کاربرد راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دارای توانایی‌های علمی قوی وضعیف در ‌دانشگاه تربیت معلم تهران

فصل نامه علمی و پژوهشی"ترویج آموزش کشاورزی دانشگاه علوم تحقیقات". سال پنجم، شماره 3- ص 41-53

چاپ شده

1391

فارسی

دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات

مهدی اکبری،دکتر غلامرضا حاجی حسین نژاد، نادر طهماسبی

3

سبک‌های دلبستگی و میزان بخشودگی بین زنان متقاضی طلاق و زنان عادی

نشریه" مطالعات زنان- 1392-  دوره 11 شماره دو ص55-83.

چاپ شده

1392

فارسی

دانشگاه الزهرا تهران

زهرا اخوان، شکوه نوابی نژاد، باقرثنایی ذاکر، مهدی اکبری

4

مقایسه راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان قوی و ضعیف ‌دانشگاه تربیت معلم تهران در سال‌تحصیلی 1389- 1390

فصلنامه علمی و ترویجی "پژوهشهای تربیتی" موسسه تحقیقات تربیتی.چاپ شده–  دوره دوم، پیاپی 31، شماره 21 – ص 5-27  

چاپ شده

1389

فارسی

موسسه تحقیقات تربیتی

مهدی اکبری،دکتر غلامرضا حاجی حسین نژاد، نادر طهماسبی

5

Comparison guide lines of studies and learning of tact, middle and weak students of Mazandaran Payame Nour University

Letter for Article No. 63113-JAS-ANSI. Science Alert.USA.

چاپ شده

2014

انگلیسی

دانشگاه گیلانگ سنگاپور

BANIHASHEMIABDOLLAH.,& AKBARI, MAHDI

6

مقایسه راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد خوابگاهی و غیرخوابگاهی ‌دانشگاه تربیت معلم تهران

فصلنامه علمی وپژوهشی"تازه های پژوهش در مسایل تعلیم وتربیت" دانشگاه بیرجند- سال 1392

چاپ شده

1392

فارسی

دانشگاه بیرجند

مهدی اکبری، دکتر غلامرضا حاجی حسین نژاد، نادر طهماسبی

7

روایی حیطه­های آزمون‌­علوم ­مطالعه تیمز 2007 در دانش آموزان پایه چهارم شهر تهران برای پیش بینی نمرات کلاسی علوم(مطالعه طولی 4ساله)

فصلنامه علمی وپژوهشی"تازه های پژوهش در مسایل تعلیم وتربیت" دانشگاه بیرجند- سال 1392- شماره 5

چاپ شده

1392

فارسی

دانشگاه بیرجند

مهدی اکبری، دکتر علیرضا کیامنش، دکترعبدلعظیم کریمی

8

رابطه بین هوش هیجانی و ویژگی های شخصیتی با رضایت شغلی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ

فصلنامه  علمی و پژوهشی کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران- سال پنجم- شماره دهم-ص 61-72

چاپ شده

1395

فارسی

انجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایران

علی اکبر امین بیدختی، محسن رحیمی، مهدی اکبری

9

رابطه هوش هیجانی با کیفیت زندگی دانشجویان رشته گردشگری(مطالعه موردی: دانشجویان رشته گردشگری دانشگاه مازندران)

مجله علمی و پژوهشی برنامه ریزی و توسعه گردشگری- سال ششم – شماره 22 ص144-164

چاپ شده

1396

فارسی

دانشگاه مازندران

حبیب الله نادری، مهدی اکبری

10

بررسی آثار برنامه درسی پنهان مدارس و ارائه راهکارهایی به منظور کاهش آثار منفی و افزایش آثار مثبت

فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهشنامه تربیتی ، سال دوازدهم، شماره 51 ص 140-160

چاپ شده

1396

فارسی

دانشگاه آزاد بجنورد

رضا میرعرب رضی، مهدی اکبری

11

Basic Psychological Needs in Stuttering and Non-stuttering Iranian Students Aged 13 -17 Years

VOL 12  NO 4  (2018): AUTUMN

 

چاپ شده

2018

English

Journal of Modern Rehabilitation

 journal of the Rehabilitation Faculty at the Tehran University of Medical Sciences (TUMS)

Mahdi Akbari, Mohammad Ali Safaee Navaee

12

تبیین مفهوم و مقوله بندی مولفه های پیامدهای یادگیری دانشجویان دانشگاه (نظریه داده بنیاد)

فصلنامه علمی و پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی دانشگاه بقیه الله

چاپ شده

1398

فارسی

دانشگاه علوم پزشکی بقیه اللله

مهدی اکبری، حبیب اله نادری، جلیل فتح آبادی و امید شکری

13

شناسایی مولفه­های تشکیل­دهنده پیامد یادگیری دانشجویان (رویکرد پژوهش آمیخته(

 

فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت

چاپ شده

1398

فارسی

انجمن ایرانی تعلیم و تربیت

مهدی اکبری، حبیب اله نادری، جلیل فتح آبادی و امید شکری

14

IDENTIFICATION OF ANTECEDENT VARIABLES AFFECTING LEARNING OUTCOMES OF UNDERGRADUATE STUDENTS: A META-ANALYSIS

Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education (155-197)

چاپ شده

2021

English
فارسی

 Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education (155-197)

Mahdi Akbari, Habibalah Naderi, Jalil Fathabadi, Omid Shokri

15

شناسایی متغیرهای پیشایندی موثر بر پیامدهای یادگیری دانشجویان دوره کارشناسی

(مطالعه فراتحلیل)

فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی

چاپ شده

1399

فارسی

موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی

مهدی اکبری، حبیب اله نادری، جلیل فتح آبادی و امید شکری

16

مقایسه رویکردهای مطالعه و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول تا چهارم مقطع پزشکی عمومی

فصلنامه علمی و پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی دانشگاه بقیه الله

چاپ شده

1400

فارسی

علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

مهدی اکبری، حبیب اله نادری، جلیل فتح آبادی و امید شکری

17

مدل­یابی علی متغیرهای پیشایندی و پسایندی رویکرد به مطالعه دانشجویان: تحلیل میانجی گرانه

فصلنامه علمی و پژوهشی اندازه گیری تربیتی

چاپ شده

1400

فارسی

دانشگاه علامه طباطبایی تهران

مهدی اکبری، حبیب اله نادری، جلیل فتح آبادی و امید شکری

18

تاثیر پنج عامل بزرگ شخصیت بر انگیزه رانشی و کششی سفر(مطالعه موردی: کارکنان اداره کل بهزیستی استان مازندران)

فصنامه علمی و پژوهشی مطالعات اجتماعی گردشگری

در نوبت چاپ

1400

فارسی

دانشگاه فردوسی مشهد

مهدی اکبری

19

تاثیر غرور ملی بر سازگاری اجتماعی با میانجی­گری راهبردهای تنظیم شناختی هیجان( مطالعه موردی: دانشجویان کارشناسی دانشگاه مازندران)

مجله علمی و پژوهشی مطالعات ملی ایران

چاپ شده

1400

فارسی

انجمن روان‌شناسی اجتماعی ایران

مهدی اکبری

20

بررسی نقش جهت گیری هدف پیشرفت، منزلت هویت تحصیلی و کمک طلبی تحصیلی در پیش بینی پایستگی تحصیلی

فصلنامه علمی و پژوهشی توسعه آموزش جندی شاپور

چاپ شده

1400

فارسی

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

زهرا اخوی، مهدی اکبری، نغمه ترابی

21

الگوی روابط ساختاری انگیزه تحصلی براساس نیازهای روانشناختی با میانجی گری نقش اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان

فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش در آموزش علوم پزشکی

چاپ شده

1400

فارسی

دانشگاه علوم پزشکی گیلان

زهر اخوی ثمرین، مهدی اکبری، شیرین احمدی

22

تاثیر غرور ملی بر سازگاری اجتماعی با میانجی گری راهبردهای تنظیم شناختی هیجان (مطالعه موردی: دانشجویان کارشناسی دانشگاه مازندران)

فصلنامه علوم انسانی به زبان فارسی، انگلیسی
چاپ شده

1400

فارسی،انگلیسی

نشریه مطالعات ملی

مهدی اکبری

23

نقش ادراک از  محیط دانشگاهی بر ترغیب دانشجویان به استفاده از رویکرد مطالعه عمیق و سطحی حین تحصیل

فصلنامه علمی و پژوهشی آموزش عالی

در نوبت چاپ

1401

فارسی

انجمن آموزش عالی ایران

مهدی اکبری

24

تاثیر دورکاری کارکنان برکیفیت خدمات مدل سروکوال ادارات تامین اجتماعی در دوران همه گیری ویروس کرونا

فصلنامه علمی و پژوهشی خانواده و پژوهش

پذیرش نوبت چاپ

1402

فارسی

پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

مهدی اکبری

25

صلاحیت حرفه ای معلمان نظریه های یادگیری در عناصر برنامه درسی پایه پنجم تحصیلی شهرستان آمل

فصلنامه علمی و پژوهشی جامعه­شناسی آموزش و پرورش

پذیرش نوبت چاپ

1402

فارسی

انجمن جامعه­شناسی آموزش و پرورش ایران

مهدی اکبری

26

اثربخشی بازی درمانی بر کارکردهای اجرایی دانش­آموزان با اختلال ریاضی  پایه پنجم

فصلنامه علمی و پژوهشی تعلیم و تربیت استثنایی دانشگاه علامه

پذیرش نوبت چاپ

1402

فارسی

دانشگاه علامه طباطبایی تهران

مهدی اکبری

27

تاثیر عوامل موثر بر انتخاب نام فرزندان ایرانی (مطالعه موردی: شهرستان آمل)

مجله علمی و پژوهشی الگوی اسلامی و ایرانی

پذیرش نوبت چاپ

1402

فارسی

سازمان بسیج اساتید

خدیجه جوادی و مهدی اکبری

28

تاثیر نیازهای بنیادین روانشناختی، کیفیت زندگی، احساس تنهایی و انگیزش بر اهمال کاری تحصیلی دانشجویان

مجله علمی و پژوهشی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی

پذیرش نوبت چاپ

1402

فارسی

دانشگاه پیام نور

مهدی اکبری

29

تحلیل مقایسه ای تاثیر دو دوره آموزش مجازی وحضوری بر قابلیت های معلمان تازه کار پایه پنجم

فصلنامه علمی و پژوهشی تعلیم و تربیت

پذیرش نوبت چاپ

1402

فارسی

پژوهشگاه آموزش و پرورش

مهدی اکبری

30

مقایسه اعتیاد به شبکه های اجتماعی، تاب آوری، ثبات عاطفی، روان رنجوری و سازگاری در دانش آموزان دختر و پسر پایه دوازدهم

فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش در تربیت معلم

پذیرش نوبت چاپ

1402

فارسی

دانشگاه فرهنگیان

مهدی اکبری

31

حذف دوره آموزش حضوری در دوران کرونا و الگویی برای جبران آن در دوران پساکرونا

فصلنامه علمی و پژوهشی نوآوری های آموزشی

پذیرش نوبت چاپ

1402

فارسی

سلزمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

مهدی اکبری

32

Comparison of study approaches and academic performance of first, second, third and fourth year medical students

Education Strategies in Medical Sciences
چاپ شده

2023

English
فارسی

Education Strategies in Medical Sciences

Mahdi Akbari, Omid Shokri

33

شناسایی متغیرهای پسایندی قلدری در مدرسه به روش فراتحلیل

 

نشریه مطالعات توسعه اجتماعی-فرهنگی
چاپ شده

1403

فارسی

موسسه آموزش عالی سبز

فاطمه فراهانی منفرد و مهدی اکبری و مهدی علوی

34

پدیدارشناسی توصیفی از مصادیق عدم صداقت روان درمانی روان درمانگران

نشریه روان‌شناسی بالینی و شخصیت
چاپ شده

1403

فارسی

دانشگاه شاهد

حسین علی پور و مهدی اکبری

35

آزمون رابطه علی روان رنجوری با طلاق عاطفی بر اساس میانجگیری تنظیم هیجانی در بستر فرهنگی زنان

روان شناسی فرهنگی زن
چاپ شده

1403

فارسی

دنشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز

‌سیده ‌کوثر مجیدی , مهدی اکبری

36

The Mediation Role of Problem-Oriented, Emotion-Oriented and Avoidance Coping Strategies in the Relationship between Neuroticism and Emotional Divorce in Couples With Acute …

فصلنامه مطالعات اسلامی – ایرانی مطالعات خانواده
چاپ شده

1403

English  فارسی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

سیده کوثر مجیدی ، مهدی اکبری

37

اثربخشی روان درمانی مبتنی بر شناختی-رفتاری بر ترس از ارزیابی منفی و نشخوار فکری در نوجوانان دارای سندروم گوشه گیری-افسردگی

دستاوردهای روان‌شناسی بالینی
چاپ شده

1403

فارسی

دانشگاه شهید چمران اهواز

نازنین نیک پیک ، مهدی اکبری

38

پدیدارشناسی توصیفی از مصادیق عدم صداقت روان‌درمانی روان‌درمانگران

نشریه روان‌شناسی بالینی و شخصیت
چاپ شده

1403

فارسی

دانشگاه شاهد

حسین علی پور ، مهدی اکبری

38

دسته بندی از مطالعات اثربخش بر علایم روان تنی: مرور سیستماتیک شواهد پژوهشی طی سه دهه اخیر

 

نشریه دست آوردهای روان‌شناسی بالینی
چاپ شده

1404

فارسی

دانشگاه شهید چمران

دنیا کیا لاشکی و مهدی اکبری

39

دسته‌بندی از مطالعات اثربخش بر علایم روان‌تنی: مرور سیستماتیک شواهد پژوهشی طی سه دهه اخیر

نشریه دست آورد های روان‌شناسی بالینی
چاپ شده

1404

فارسی

دانشگاه شهید چمران اهواز

دنیا کیا لشکی ، مهدی اکبری

40

سنجش هم ارزی از تاثیر نیازهای روانشناختی و  انگیزش تحصیلی بر اهمال کاری تحصیلی با تعدیل‌گری ویژگی های جنسیتی دانشجویان کارشناسی

 

مجله پژوهش در روش های آموزش دانشگاه قم

نوبت چاپ

1404

فارسی

دانشگاه قم

مهدی اکبری

 

 

 

بخش نهم: مقالات پذیرفته شده در کنفرانسهای داخلی و خارجی   

 

ردیف

 

عنوان مقاله

سال چاپ

عنوان سمینار یا کنفرانس

شهر و محل برگزاری

نام همکاران

  1.  

سخنرانی

خودارزشیابی درمحتوی درسی دوره راهنمایی آموزش عمومی ایران- تهران؛دانشگاه تربیت معلم تهران سال: 1387- همایش برنامه درسی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه

1387

 

هفتمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران دانشگاه تربیت معلم تهران.

تهران، دانشگاه تربیت معلم تهران.

محسن رحیمی، مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

چند زبانی، چالشی فراسوی آموزش شهروندی. همایش جهانی شدن و بومی ماندن -دانشگاهمازندران -1387

1387

هشتمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران. جهانی شدن و بومی ماندن

بابلسر، دانشگاه مازندران

مهدی اکبری، محسن رحیمی و رضا رافتی

  1.  

سخنرانی

نخبه گرایی یا انبوه گرایی؛ چالشی فراروی جهانی شدن و بومی ماندن در آموزش عالی- دانشگاهمازندران -1387

1387

هشتمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران. جهانی شدن و بومی ماندن

بابلسر، دانشگاه مازندران

مهدی اکبری، عبدالله قاسم تبار

  1.  

سخنرانی

مدلی برای ارزشیابی کیفیت تدریس در نظام آموزش عالی ایران- دانشگاه تربیت معلم تهران

1387

کنفرانس تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت معلم تهران

کرج، دانشگاه تربیت معلم

مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

مولفه سکوت در فرایند تدریس

1390

همایش رشدو موفقیت شخصی. دانشگاه پیام نور مازندران

ساری، دانشگاه پیام نور

مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

نقش سبک های دلبستگی به خدا در بهداشت روانی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران در سال تحصیلی 1389-1390

1390

همایش منطقه ای علوم تربیتی و روان‌شناسی. دانشگاه بندر گز. اسفند 90

بندر گز، دانشگاه بندرگز

مهدی اکبری، سید الهام رضوی پور

  1.  

سخنرانی

نقش سبک های هویت بر صمیمیت اجتماعی دانش آموزان دبیرستان دولتی شهرستان امل در سال تحصیلی 89-90

1390

همایش منطقه ای علوم تربیتی و روان‌شناسی. دانشگاه بندر گز. اسفند 90

بندر گز، دانشگاه بندرگز

مهدی اکبری، سید الهام رضوی پور

  1.  

سخنرانی

تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک رسانه‌ی اجتماعی بر آموزش دانشگاهی

1391

همایش روز رسانه در تیرماه 91.

تهران- سالن همایش ها

تهران، سالن همایش وزارت کشور

مهدی اکبری؛ سید عبدالله بنی هاشمی؛ سیده الهام رضوی پور

  1.  

سخنرانی

نیازسنجی آموزش مهارتهای زندگی دانش آموزان دردوره راهنمایی مدارس شاهد در سال 90-91

1391

همایش دانشگاه پیام نور اصفهان.

اصفهان، دانشگاه پیام نور

عبدالله بنی هاشمی، مهدی اکبری، شهرام طهماسبی، نادر طهماسبی

  1.  

سخنرانی

هوش هیجانی ملاک موفقیت در قرن بیست و یکم

1393

همایش هفته پژوهش دانشگاه سبز-1393

آمل، دانشگاه سبز

مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

« راهکارهای مدیریت دانش برای چالشهای فراسوی رشته علوم تربیتی وآموزشی»

1388

دومین همایش ملی مدیریت دانش

تهران، فرهنگسرای رازی

مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

تاثیر تفکر استراتژیک بر افزایش روحیه کارآفرینی هنرجویان هنرستانهای شهرستان آمل از دیدگاه مدیران و هنرآموزان

1394

دومین کنفرانس بین المللی روان‌شناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی

مشهد- دانشگاه فردوسی مشهد

حبیب الله نادری، مهدی اکبری، حامد سرهنگ پور

  1.  

سخنرانی

پیش بینی بطالت سایبری براساس نیازهای روانشناختی با میانجی گری وجدانی بودن و جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه مازندران

1395

همایش پژوهش دانشگاه مازندران

بابلسر، دانشگاه مازندران

حامد سرهنگ پور، فرشته باعزت، نرگس نورای زاده، مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

پیش بینی بطالت سایبری براساس نیازهای روانشناختی با میانجی گری وجدانی بودن و جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه مازندران

1395

سومین کنفرانس بین المللی نوآوریهای اخیر در روان‌شناسی، مشاوره و علوم رفتاری

تهران، دانشگاه تهران

حامد سرهنگ پور، فرشته باعزت، نرگس نورای زاده، مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

اثر بخشی دوره آموزش میان مدت مهارت های ارتباطی بر رضایت زناشویی زنان متاهل 35-25 ساله شهر ساری

1395

سومین همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران، موسسه پژوهشی مدیریت مدبر

تهران- تالار علامه امینی دانشگاه تهران

مهدیه کوزه گر، مهدی اکبری، طیبه مصباح، مریم احمدی

  1.  

سخنرانی

رابطه ویژگی های شخصیتی با رضایت از زندگی دانشجویان رشته گردشگری دانشگاه مازندران

1395

همایش ملی آموزش عالی و توسعه گردشگری پایدار

بابلسر-مرکز آموزش علمی و کاربردی میزان

مهدی اکبری ، حبیب الله نادری

  1.  

سخنرانی

اثر بخشی آموزش پیشاهنگی بر ارتقای عزت نفس و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان ناشنوای پایه نهم تحصیلی شهرستان آمل

1396

چهارمین کنفرانس بین المللی نوآوری های اخیر در روان‌شناسی

تهران- دانشگاه علامه طباطبایی

مهدی اکبری، علی مهدوی، حبیب الله نجاتی

  1.  

سخنرانی

تاثیر نیازهای بنیادین روانشناختی و سطوح انگیزشی بر اهمال کاری تحصیلی

1396

چهارمین کنفرانس بین المللی نوآوری های اخیر در روان‌شناسی

تهران- دانشگاه علامه طباطبایی

حبیب الله نادری، مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

پیش بینی عملکرد سازمانی براساس مولفه های رهبری خدمتگزار معلمان و مدیران مدارس ابتدایی

1396

اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی

تهران- تالار علامه امینی دانشگاه تهران

مریم احمدی، مهدی اکبری، طیبه مصباح، مهدیه کوزه گر

  1.  

سخنرانی

تعیین و اولویت بندی مولفه های روان‌شناسی محیط در طراحی فرهنگ سرای زنان جوان (رویکرد پژوهشی ترکیبی)

1396

نخستین همایش بین المللی زنان و زندگی شهری

تهران- سالن همایشهای برج میلاد

مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

تاثیر دورکاری زنان شاغل در شهرداری های استان مازندران بر کیفیت خدمات سرکوال (مدل معادلات ساختاری)

1396

نخستین همایش بین المللی زنان و زندگی شهری

تهران- سالن همایشهای برج میلاد

مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

اثربخشی رویکرد شناخت گرا محتوای الکترونیک بر تفکر انتقادی دانش آموزان پایه هشتم تحصیلی شهرستان آمل

1396

چهارمین کنفرانس بین المللی نوآوریهای اخیر در روان‌شناسی، مشاوره و علوم رفتاری

تهران- دانشگاه علامه طباطبایی تهران

مهدی اکبری، علی مهدوی، حبیب الله نجاتی و حامد سرهنگ پور

  1.  

سخنرانی

سهم عوامل درونی و بیرونی در انتخاب رشته روان‌شناسی دانشجویان دانشگاه های استان مازندران

1396

چهارمین کنفرانس بین المللی نوآوریهای اخیر در روان‌شناسی، مشاوره و علوم رفتاری

تهران- دانشگاه علامه طباطبایی تهران

حامد سرهنگ پورو حبیب الله نادری و مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

تاثیر چند رسانه مبتنی بر طراحی چند رسانه­ای مایر بر میزان یادگیری درس ریاضی دانش­آموزان اوتیسمی پایه پنجم شهر ساری

1396

چهارمین کنفرانس بین المللی نوآوریهای اخیر در روان‌شناسی، مشاوره و علوم رفتاری

تهران- دانشگاه علامه طباطبایی تهران

حبیب الله نادری، مهدی اکبری، حامد سرهنگ پور، مهدیه کوزه گر و طیبه مصباح

  1.  

سخنرانی

پیش بینی سازگاری تحصیلی براساس سبک های هویت و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان پایه دوازدهم

1396

چهارمین همایش ملی روان‌شناسی مدرسه، بهمن ماه 96 – دانشگاه تهران

تهران- دانشگاه تهران

فاطمه فلاح، مهدی اکبری

  1.  

پوستر

شناسایی و اولویت بندی ملاکهای موثر در انتخاب رشته دانشجویان روان‌شناسی

1397

اولین همایش ملی یافته های نوین روان شناسی تربیتی و چالش های پیش رو

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران – اردیبهشت ماه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران – اردیبهشت ماه

سجاد حسینی، مهدی اکبری، زینب قربانی، شیوا قنبری نیا

  1.  

ORAL PRESENTATION

THE EFFECTION EMOTIONAL INTELLIGENCE ON THE INTERNET ADDICTION AMONG MAZANDARAN PROVINCE UNIVERSITIES STUDENTS

2015

9TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS(ASC2015)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

POSTER

LIFE SKILLS TRAINING NEED ASSESSMENT ADOLESCENTS 8-13 YEARS WITH ADDICTED PARENTS

2015

9TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS(ASC2015)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

POSTER

THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE AND ADDICTION POTENTIAL TENDENCY PRE-UNIVERSITY STUDENTS

2015

9TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS(ASC2015)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

POSTER

A SURVEY ATTITUDE TOWARD ADDICTION IN ADDICTS TREATMENT CENTERS MAZANDARAN PROVINCE

2015

9TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS(ASC2015)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

ORAL PRESENTATION

PREDICTING CYBERLOAFING THROUGH PSYCHOLOGICAL NEEDS WITH CONSCIENTIOUSNESS AND BEING GOAL-ORIENTED AS MEDIATORS AMONG STUDENTS OF MAZANDARAN UNIVERSITY

2016

3TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON RECENT INNOVATION IN PSYCHOLOGY, CONSELLING AND BEHAVIORAL SCIENCE

TEHRAN-TEHRAN UNIVERSITY

HAMED SARHANGPOUR, FRESHTEH BAEZAT, NARGES NORIZADEH, MAHDI AKBARI

  1.  

ORAL PRESENTATION

THE RELATIONSHIP BETWEEN INTENET ADDICTION AND PSYCHOLOGICAL WELLBING IN UNDERGRADUATE STUDENTS AMOL CITY UNIVERSITIES

2016

10TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS(ASC2016)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

POSTER PRESENTATION

THE RELATIONSHI BETWEEN DEPRESSION AND SOCIAL NETWORK ADDICTION IN UNDERGRADUATE STUDENTS AGE GROUPS 18-38

2016

10TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS(ASC2016)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

POSTER PRESENTATION

THE EFFECTIONS OF SHAM ON THE SOCIAL NETWORKING WITH MEDIATION RULE INTERNET ADDICTION

2016

10TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS(ASC2016)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

POSTER PRESENTATION

THE CONPARISION OF THE SOCIAL NETWORK ADDICTION BETWEEN GENDER AND CLASSES INDERGRADUATE STUDENTS IN AMOL CITY UNIVERSITIES

2016

10TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS(ASC2016)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

ORAL PRESENTATION

THE RELATIONSHIP BETWEEN PERFECTIONISM AND LONELINES WITH QUALITY OF LIFE AMONG UNIVERSITY STUDENTS

2016

5TH INTERNATIONAN CONFERENCE IN LANGUAGE, LITERATURE, CULTURE & EDUCATION 2016

SINGAPORE-ROYAL PLAZA ON SCOTTS HOTEL SINGAPORE

HABIB ALLAH NADERI, MAHDIAKBARI & HAMED SARHANPOUR

  1.  

POSTER PRESENTATION

A STUDY ON INTERNET ADDICTION AMONG UNIVERSITIES STUDENTS (CASE STUDY: AMOL UNIVERSITY)

2017

11TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS(ASC2017)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

ORAL PRESENTATION

THE EFFECTIVENESS OF PILOT TRAINING ON INCREASING SELF ESTEEM AND SOCIAL SKILLS DEAF STUDENTS IN THE NINTH GRADE OF AMOL CITY

2017

4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON RECENT INNIVATION IN PSYCHOLOGY

TEHRAN- ALLAMEH TABATABAEE UNIVERSITY

 

Mahdi Akbari, Ali Mahdavi, Habib alah Nejati

  1.  

POSTER PRESENTATION

ROLE OF INTERNET ADDICTION IN MENTAL HEALTH PROBLEMSOF UNIVERSITIES STUDENTS

2017

11TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS (ASC2017)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

ORAL PRESENTATION

THE EFFECTION OF THE PSYCHOLOGICAL NEEDS AND MOTIVATION LEVELS ON THE ACADEMICAL PROCRASTINATION  AMONG UNDERGRADUATE STUDENTS OF MAZANDARAN PROVINCE UNIVERSITIES

2017

4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON RECENT INNIVATION IN PSYCHOLOGY

TEHRAN- ALLAMEH TABATABAEE UNIVERSITY

 

Habib alah Naderi & Mahdi Akbari

  1.  

POSTER PRESENTATION

ASSICIATION OF ANXIETY AND QUALITY OF LIFE WITH INTERNET ADDICTION AMONG PSYCHOLOGY STUDENTS

2017

11TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS (ASC2017)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

ORAL PRESENTATION

CONTRIBUTION OF INTERNAL AND EXTERNAL FACTORS AFFECTING THE CHOICE OF FIELD OF PSYCHOLOGY AMONG UNIVERSITY STUDENTS OF MAZANDARAN PROVINCE.

2017

4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON RECENT INNIVATION IN PSYCHOLOGY

TEHRAN- ALLAMEH TABATABAEE UNIVERSITY

 

HAMED SARHANGPOUR, MAHDI AKBARI & HABIB ALAH NADERI

  1.  

ORAL PRESENTATION

RELATIONSHIP BETWEEN PROBLEMATIC INTERNET USE, DEPRESSION AND QUALITY OF LIFE LEVELS OF AMOLIAN UNIVERSITY STUDENTS

2017

11TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS (ASC2017)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

ORAL PRESENTATION

THE EFFECT OF MULTIMEDIA DESIGN-BASED ON MULTIMEDIA LEARNING AND RETENTION OF FIFTH GRADES AMONG AUTISTIC STUDENT OF SARI

2017

4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON RECENT INNIVATION IN PSYCHOLOGY

TEHRAN- ALLAMEH TABATABAEE UNIVERSITY

 

HABIBALAH NADERI, MAHDI AKBARI, HAMED SARHANGPOUR, MAHDIEH KOZEGAR, TAYEBEH MESBAH

  1.  

POSTER PRESENTATION

CORRELATION OF QUALITY OF LIFE AMONG WOMEN IN SUBSTANCE ABUSE TREATMENT

2017

11TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS (ASC2017)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

ORAL PRESENTATION

THE EFFECTIVENESS OF E-CONTENT-ORIENTED KNOWLEDGE ON CRITICAL THINLING SCHOOL EIGHT GRADE STUDENTS OF AMOL CITY

2017

4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON RECENT INNIVATION IN PSYCHOLOGY

TEHRAN- ALLAMEH TABATABAEE UNIVERSITY

 

Mahdi Akbari, Ali Mahdavi, Habib alah Nejati & Hamed Sarhangpour

  1.  

POSTER PRESENTATION

PSYCHOLOGICAL BASIC NEEDS OF INTERNET ADDICTION OF UNIVERSITY STUDENTS (CASE STUDY: AMOL CITY)

2017

11TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS (ASC2017)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

POSTER PRESENTATION

RELATION BETWEEN INTERNET ADDICTION AND RELATIONSHIPS PSYCHOLOGICAL NEEDS IT

 

2017

11TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS (ASC2017)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

ORAL PRESENTATION

THEORETICAL MODELS OF THE DEVELOPMENT OF INTERNET ADDICTION: A REVIEW ISSUE

2017

11TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS (ASC2017)

TEHRAN-RAZI CONVENTION CENTER

MAHDI AKBARI

  1.  

ORAL PRESENTATION

PREDICTING THE QUALITY OF LIFE OF UNEMPLOYED STUDENTS LIVING IN DORMITORIES, STUDENTS THROUGH PERFECTIONISM AND FEELINGS OF LONELINESS WITH EMPHASIS ON ECONOMIC STATUS

2018

CONFERENCE ON PROBLEM ANALYSIS AND FUNDING IN EDUCATION OF TEHRAN

SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY OF TEHRAN

MAHDI AKBARI

  1.  

ORAL PRESENTATION

COMPARISON OF BASIC PSYCHOLOGICAL NEEDS IN STUDENTS WITH AND WITHOUT STUTTERING DISORDERS

2018

17TH CONFERENCE OF IRANIAN SPEECH THERAPY ASSOCIATION

UNIVERSITY OF REHABILITATION SCIENCES AND SOCIAL WELFARE

MAHDI AKBARI, MOHAMMAD ALI SAFAEE NAVAEE

  1.  

ORAL PRESENTATION

PREFERENCE OF EFFECTIVE CRITERIA ON THE SELECTION OF MALE STUDENTS IN IRANIAN HIGHER EDUCATION

2018

CONFERENCE ON PROBLEM ANALYSIS AND FUNDING IN EDUCATION

SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY OF TEHRAN

MAHDI AKBARI

  1.  

ORAL PRESENTATION

COMPARISON OF PSYCHOLOGICAL WELL-BEING BETWEEN STUDENTS AGED 13-17 YEARS WITH AND WITHOUT STUTTERING DISORDER

2018

17TH CONFERENCE OF IRANIAN SPEECH THERAPY ASSOCIATION

UNIVERSITY OF REHABILITATION SCIENCES AND SOCIAL WELFARE

MAHDI AKBARI, MOHAMMAD ALI SAFAEE NAVAEE

  1.  

ORAL PRESENTATION

TYPES OF INTERVENTIONS FOR CORRECTION, TREATMENT AND REHABILITATION OF STUTTERING DISORDER (SYSTEMATIC REVIEW OF RESEARCH EVIDENCE OF THE LAST TWENTY YEARS)

2018

17TH CONFERENCE OF IRANIAN SPEECH THERAPY ASSOCIATION

UNIVERSITY OF REHABILITATION SCIENCES AND SOCIAL WELFARE

MAHDI AKBARI, MOHAMMAD ALI SAFAEE NAVAEE

  1.  

سخنرانی

پیش­بینی کیفیت­زندگی دانشجویان بیکار ساکن خوابگاه­دانشجویی از طریق کمال­گرایی و احساس­تنهایی با تاکید بر وضعیت­اقتصادی

1397

همایش تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش دانشگاه شهید بهشتی تهران

تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده اقتصاد

مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

اولویت بندی ملاکهای موثر بر انتخاب رشته دانشجویان پسر در آموزش عالی ایران

 

1397

همایش تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش

تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده اقتصاد

مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

مقایسه نیازهای بنیادین روانشناختی در دانش آموزان دارای اختلال لکنت و بدون اختلال لکنت

1397

هفدهمین همایش انجمن گفتار درمانی ایران. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

تهران. دانشگاه علوم بهزیستی­و توانبخشی.

مهدی اکبری، محمد علی صفایی نوایی

  1.  

پوستر

مقایسه بهزیستی روانشناختی بین دانش آموزان 13-17 ساله دارای اختلال لکنت و بدون اختلال لکنت

1398

هفدهمین همایش انجمن گفتار درمانی ایران. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

تهران. دانشگاه علوم بهزیستی­و توانبخشی.

مهدی اکبری، محمد علی صفایی نوایی

  1.  

پوستر

 

انواع مداخلات جهت اصلاح، درمان و توانبخشی اختلال لکنت زبان(مرور پیشینه پژوهشی بیست سال اخیر)

1398

هفدهمین همایش انجمن گفتار درمانی ایران. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

تهران. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

مهدی اکبری، محمد علی صفایی نوایی

  1.  

سخنرانی

مرور سیستماتیک از مطالعات انجام شده
ملاک­های آزمون ورود به آموزش عالی

1400

همایش ملی« سنجش علمی و آزمون‌های ورودی آموزش عالی: مبانی، چالش‌ها و راهکارها»- دانشگاه تهران

تهران، دانشگاه تهران.

مهدی اکبری و عبدالکریم شادمهر

  1.  

سخنرانی

تاثیر محیط دانشگاهی بر استفاده دانشجویان از رویکرد مطالعه عمیق و سطحی

1400

همایش ملی« سنجش علمی و آزمون‌های ورودی آموزش عالی: مبانی، چالش‌ها و راهکارها»- دانشگاه تهران

تهران، دانشگاه تهران.

مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

سنجش متغیرهای پیشایندی پیامدهای یادگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی(دانشگاه شهید بهشتی تهران)

1400

همایش ملی« سنجش علمی و آزمون‌های ورودی آموزش عالی: مبانی، چالش‌ها و راهکارها»- دانشگاه تهران

تهران، دانشگاه تهران.

مهدی اکبری

  1.  

سخنرانی

مروری بر مطالعات روایی­یابی آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی در سازمان خدمات آموزشی آمریکا (ETS)

1400

همایش ملی« سنجش علمی و آزمون‌های ورودی آموزش عالی: مبانی، چالش‌ها و راهکارها»- دانشگاه تهران

تهران، دانشگاه تهران.

مهدی اکبری و مهدی علوی

  1.  

پوستر

نقش راهبردهای مقابله ای بر اضطراب و افسردگی نوجوانان  پسر در دوران شیوع کرونا

1401

همایش اسیب شناسی مداخلات درمانی در دوره کرونا-

تهران- انجمن روان درمانی ایران

طلعت یزدان پناه ومهدی اکبری

  1.  

پوستر

ارتباط علایم اختلال وسواسی جبری با حجم هیپوکامب و آمیگدال: مرور نظام مند شواهد پژوهش

1401

همایش اسیب شناسی مداخلات درمانی در دوره کرونا-

تهران- انجمن روان درمانی ایران

الهه عزیزی و مهدی اکبری

  1.  

 

ترغیب محیط دانشگاهی بر استفاده دانشجویان از رویکرد سطحی بجای عمیق مطالعه و یادگیری

 

همایش حکمرانی در تعلیم و تربیت

تهران-دانشگاه فرهنگیان

مهدی اکبری

 

 

 

 

بخش نهم: تشویقها، جوایز، تقدیرنامه ها، عناوین و نشانها   

ردیف

 

عنوان

تاریخ دریافت

شهر و محل دریافت

نام و سمت مقام اعطاء کننده

1

رتبه یک کنکور سراسری کارشناسی ارشد کشور سال 86

1386

تهران، سازمان سنجش

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور

2

جوان برتر استان مازندران

1390

سالن استانداری مازندران

استانداری مازندران

3

رتبه یک آزمون دکتری روان‌شناسی تربیتی

1394

تهران، سازمان سنجش

مدیر تحصیلات تکمیلی

4

مقام اول مسابقات شطرنج المپیاد دانشجویی دانشگاه های تهران

1388

دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران

اداره فوق برنامه وزارت علوم

5

مقام مقاله برتر در شش همایش

87-89-91-93-96

همایش ها

دبیر همایش

 

 

بخش دهم:  تقدیرنامه ها   

ردیف

عنوان

تاریخ دریافت

شهر و محل دریافت

نام و سمت مقام اعطاء کننده

1

ریاست کمیته تحکم بنیان خانواده

1395

آمل- فرمانداری آمل

رسولی، فرماندار آمل

2

فعالیت در خدمات اجتماعی

1396

آمل- فرمانداری آمل

عزت الله یوسفیان ملا- نماینده آمل در مجلس

3

همکاری در اجرای طرح کاهش آسیب اجتماعی استان مازندران

1394

آمل- اداره بهزیستی

نصرت حسن زاده، رییس اداره بهزیستی آمل

4

همکاری در طرح  کاهش آسیب های اجتماعی استان مازندران

1395

آمل – اداره بهزیستی

نصرت حسن زاده، رییس اداره بهزیستی آمل

5

همکاری در طرح های همیاری  کاهش طلاق استان مازندران

1396

آمل- اداره کل بهزیستی استان مازندران

وحید حسین زاده، رییس اداره بهزیستی آمل

6

فعالیت در پیشگیری از آسیب اجتماعی

1396

آمل- فرمانداری آمل

عزت الله یوسفیان ملا- نماینده آمل در مجلس

7

عضو دایم شورای تحکیم بنیان خانواده

1395

آمل- فرمانداری آمل

رسولی، فرماندار آمل

8

همکاری در طراحی سوال

1400 و 1399

تهران- سازمان سنجش آموزش کشور

رییس سازمان

9

همکاری در اجریا مصاحبه جذب

1402 و 1403

تهران- دانشکاه فرهنگیان تهران

رییس دانشگاه فرهنگیان

 

 

 

بخش یازدهم: شرکت در دوره ها و کارگاه آموزشی به عنوان مدرس

ردیف

 

عنوان

تاریخ دریافت و مدت زمان دوره

سازمان برگزارکننده دوره

نام و سمت مقام اعطاء کننده مجوز کارگاه

 

روابط خانواده

93 (6 ساعت)

اداره آموزش و پرورش

ریاست آموزش و پرورش استان مازندران

 

تربیت فرزندان

94 (10 ساعت)

اداره آموزش و پرورش

ریاست آموزش و پرورش استان مازندران

2

چالش های دوره رشد

94 (18 ساعت)

اداره آموزش و پرورش

ریاست آموزش و پرورش استان مازندران

3

جهت گیری مذهبی

93(5 ساعت)

پژوهشگاه اندیشه گستر

مدیرعامل پژوهشگاه اندیشه گستر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

4

مشاوره پیش از ازدواج

96(15 ساعت)

پژوهشگاه اندیشه گستر

مدیرعامل پژوهشگاه اندیشه گستر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

5

تحلیل کلامی و غیرکلامی شخصیت

96(5 ساعت)

پژوهشگاه اندیشه گستر

مدیرعامل پژوهشگاه اندیشه گستر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

6

تحلیل کاربردی ازمون میلون شخصیت

95(12 ساعت)

پژوهشگاه اندیشه گستر

مدیرعامل پژوهشگاه اندیشه گستر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

7

تحلیل زبان بدن

94(10 ساعت)

پژوهشگاه اندیشه گستر

مدیرعامل پژوهشگاه اندیشه گستر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

8

گشتالت درمانی

96(6 ساعت)

پژوهشگاه اندیشه گستر

مدیرعامل پژوهشگاه اندیشه گستر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

9

راجرزدرمانی

96(8 ساعت)

پژوهشگاه اندیشه گستر

مدیرعامل پژوهشگاه اندیشه گستر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

10

مشاوره پیش از ازدواج

97 (12 ساعت)

کلینیک روان‌شناسی دانشگاه تهران

دکتر حجازی، رئیس دانشکده عبوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه تهران

11

فیلم درمانی

97 (8 ساعت)

کلینیک روان‌شناسی دانشگاه تهران

دکتر حجازی، رئیس دانشکده عبوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه تهران

12

گشتالت درمانی

97 (8 ساعت)

کلینیک روان‌شناسی دانشگاه تهران

دکتر حجازی، رئیس دانشکده عبوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه تهران

13

فیلم درمانی

98 (8 ساعت)

کلینیک روان‌شناسی دانشگاه تهران

دکتر حجازی، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه تهران

14

طراوت زناشویی و بازسازی رابطه ها پس از روابط فرازناشویی

99( 16 ساعت)

مرکز مشاوره ماورا

علی صیادی

15

مصاحبه انگیزشی

99(24 ساعت)

مرکز مشاوره ماورا

علی صیادی

 

 

 

 

بخش دوازدهم  فعالیتهای ورزشی   

ردیف

عنوان فعالیت

مدت زمان فعالیت

سازمان

نام و سمت تایید کننده

1

داوری دارت

1 سال

اداره کل تربیت بدنی استان تهران

مرتضی کریمی رییس اداره تربیت بدنی منطقه 21 و فرشاد فخیمی معونت اجتماعی منطقه 21 شهرداری

2

قهرمان شطرنج

1 سال

اداره کل تربیت بدنی استان تهران و شهرداری منطقه 21

مرتضی کریمی رییس اداره تربیت بدنی منطقه 21 و فرشاد فخیمی معونت اجتماعی منطقه 21 شهرداری

3

قهرمانی کانگ فو توآ

11 سال از سال 1374-1385

کشوری و استانی

مختلف

4

قهرمانی کارکنان ادارات استان مازندارن

6 سال

استانی

اداره کل تربیت بدنی استان مازندارن

 

 

بخش سیزدهم : همکاری با مجلات علمی معتبر

ردیف

نام و نوع مجله

تاریخ

نوع فعالیت

1

مجله مطالعات برنامه درسی ایران

1387-1391

هیئت داوری

2

مجله موسسه تحقیقات تربیتی

1388-1392

داوری

3

نظریه و عمل در برنامه درسی

1393-1394

داوری

4

مطالعات زنان الزهرا

1392-1394

داوری

5

مجله مطالعه توسعه فرهنگی اجتماعی

1393-1397

داوری

6

مجله رواشنناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی

1393-1400

داوری

7

مجله رواشنناسی تربیتی دانشگاه شهید بهشتی

1393-1400

داوری

8

مجله سنجش و اندازه گیری اموزشی سازمان سنجش

1394- تاکنون

داوری

9

مجله نامه آموزش عالی

1400 تا کنون

داوری

 

 

 

بخش چهاردهم: شرکت در کارگاه های کنگره های داخلی و خارجی

ردیف

عنوان سمینار یا کنفرانس

کشور/شهر و محل برگزاری

سال

توضیحات

  1.  

کارگاه هفتمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران دانشگاه تربیت معلم تهران.

ایران، تهران، دانشگاه تربیت معلم تهران.

1387

مدرس کارگاه 

  1.  

کارگاه هشتمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران. جهانی شدن و بومی ماندن

ایران، بابلسر، دانشگاه مازندران

1387

مدرس کارگاه 

  1.  

کارگاه کتابخانه دیجیتاالی و مقالات ISI

ایران، تهران دانشگاه شاهد.

1386

شرکت در کارگاه ها

  1.  

کارگاه کنفرانس تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت معلم (خوارزمی) تهران

ایران، کرج، دانشگاه تربیت معلم(خوارزمی)

1387

مدرس کارگاه 

  1.  

کارگاه همایش رشدو موفقیت شخصی. دانشگاه پیام نور مازندران      

ایران، ساری، دانشگاه پیام نور

1389

مدرس کارگاه 

  1.  

کارگاه همایش منطقه ای علوم تربیتی و روان‌شناسی. دانشگاه بندر گز. اسفند 90

ایران، بندر گز، دانشگاه بندرگز

1390

مدرس کارگاه 

  1.  

پانل همایش منطقه ای علوم تربیتی و روان‌شناسی. دانشگاه بندر گز. اسفند 90

ایران، بندر گز، دانشگاه بندرگز

1390

مدرس کارگاه 

  1.  

کارگاه همایش روز رسانه در تیرماه 91. تهران- سالن همایش ها

ایران، تهران، سالن همایش وزارت کشور

1391

شرکت در کارگاه ها

  1.  

پانل دومین همایش بین المللی علوم رفتاری

ایران، قشم، دانشگاه قشم

1393

شرکت در کارگاه ها

  1.  

پانل پیشگیری نهمین همایش بین المللی دانش اعتیاد

ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران

1394

شرکت در کارگاه ها

  1.  

ADDICTION PANEL

9 ADDICTION SCIENCE CONGRESS(ASC 2015)

2015

PARTISIPATE

  1.  

ADDICTION PANEL

10TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS(ASC2016)

2016

PARTISIPATE

  1.  

ADDICTION PANEL

11TH ANNUAL INTERNATIONAL ADDICTION SCIENCE CONGRESS(ASC2017)

2017

PARTISIPATE

 

 

 

 

 

بخش پانزدهم: مدارک مرتبط با زبان انگلیسی

ردیف

عنوان

نمره

زمان آزمون

1

آزمون زبان دانشگاه تهران

74 از 100

1391

2

آزمون زبان MSRT

69 از 100

1392

3

آزمون زبان تولیمو سازمان سنجش

73 از 100

1393

4

مدرک زبان (intermediate)

96 از 100

1394

5

مدرک زبان (upper-intermediate)

95 از 100

1395

6

سطح پیشرفته زبان(advance)

89 از 100

1395

 

 

 

بخش شانزدهم: توانمندی­ها و علاقمندی های ویژه

  • تسلط به نرم افزارهای تخصصی علوم رفتاری

SPSS, LISREL, META ANALYSIS, AMOS, EQS

  • انجام طرح های پژوهشی استانی و ملی، مشاوره آماری و پژوهشی
  • تسلط به روشهای تحقیق کمی، کیفی و آمیخته، 
  • پیامدهای یادگیری
  • استفاده از فیلم­ برای تکالیف روان درمانی
  • روایت درمانی