پردیس شهید چمران تهران

معرفی آثار اعضای پردیس شهید چمران؛

مقاله پوستری «اینترنت اشیا: رویکرد نوین در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه»

محمدمهدی نامی، دانشجوی رشته آموزش ابتدایی ورودی ۱۴۰۱، پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان، تهران
مریم رشیدیان

 

چکیده مقاله: رشد سریع فناوری و استفاده از اینترنت اشیاء با موج جدیدی از تغییرات همراه بوده و امکاناتی را برای بهبود فرایند یادگیری تدریس و زیرساخت موسسات آموزشی فراهم کرده‌است. با ترکیب اینترنت و فناوری‌های نوظهور، اشیاء روزمره به اشیاء هوشمندی تبدیل شده‌اند که قادر به حس، تفسیر و واکنش به محیط هستند. با ورود لوازم هوشمند برای افراد با نیازهای ویژه، تعامل با آن‌ها مزایای قابل توجهی دارد.

 

پیشرفت اینترنت اشیاء، توسعه سیستم‌های هوشمند را برای مدیریت اطلاعات متنوع حتی در حوزه آموزش تقویت می‌کند. این فناوری به معلمان اجازه می‌دهد تا محیطی ایجاد نمایند که کسب دانشِ کارآمد (و سازگار با نیازها و انتظارات دانش آموزان) را پشتیبانی کند. در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، فناوری بی‌سیم، اینترنت اشیا و دسترسی پهن باند از جمله ابزارهایی برای گسترش مشارکت این دانش آموزان در آموزش و رسیدگی به چالش‌های تجربه شده در کلاس‌های درس و فراتر از آن هستند.

 

در این مقاله، پس از ارائه تعاریفی مختصر دربارهٔ اینترنت از اشیاء، به مزایای کاربرد اینترنت اشیا در آموزش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، چالش‌های این فناوری در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، سناریوها و فناوری‌های اتخاذ شده مبتنی بر این فناوری در آموزش دانش آموزان مذکور و سیاست‌های مهم برای هدایت اینترنت اشیا در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخته می‌شود.

 

وضعیت: مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده‌است.

 

منبع: https://2ndncecconf.cfu.ac.ir/paper?manu=19156