پردیس شهید چمران تهران

دستورالعمل برنامه ریزی دوره تابستانی ۱۴۰۲

دستورالعمل برنامه‌ریزی و تقویم اجرایی برگزاری دوره تابستانی ویژه معلم دانشجویان کارشناسی ناپیوسته سال آخر، دانشجومعلمان دوره کارشناسی پیوسته: ورودی سال ۱۳۹۹ و ماقبل و همچنین دانشجویان دارای رأی شورای موارد خاص، تأخیر گزینش یا دارای شرایط خاص که با هم ورودی‌های رشته خود هماهنگ نیستند، جهت استحضار و اجرا حضورتان ابلاغ می‌گردد.


فرایند:
۱- برگزاری «دوره تابستانی ۴۰۱۳» صرفاً با هدف کمک به دانش‌آموختگی دانشجومعلمان کارشناسی پیوسته ورودی سال‌های ۱۳۹۹ و ما قبل در تمامی رشته‌ها و همچنین دانشجو معلمان تأخیر گزینش، یا دارای شرایط خاص در سایر رشته‌ها و ورودی‌ها، که با هم ورودی‌های رشته خود هماهنگ نیستند و معلم دانشجویان کارشناسی ناپیوسته سال آخر، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و پردیس‌ها و واحدهای تابعه دانشگاهی، شایسته‌است با رعایت مقررات مربوطه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم را مبذول نمایند.

 

۲- انتخاب واحد دوره تابستان مطابق تقویم آموزشی دانشگاه، صرفاً به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه آموزشی گلستان، قابل انجام خواهد بود.

 

۳ - به استناد مجوز شماره ۳۵۱۳۸/۲۱/۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستانی سال ۱۴۰۲، به میزان ۱۰ واحد درسی است.

 

۴- برگزاری تمامی کلاس‌ها و امتحانات به صورت حضوری خواهد بود، بنابراین دانشجویان متقاضی استفاده از شرایط «مهمان تک درس یا نیمه مهمان» در انتخاب پردیس یا واحد تابعه دقت لازم را داشته باشند


۵- مدیران محترم امور پردیس‌های استانی مجری دوره‌های تابستانی، موظفند نسبت به بکارگیری اعضای هیئت علمی، مدرسان مجرب دارای گواهی صلاحیت تدریس (به ویژه افراد دارای کسر واحد موظف)، اقدام و در دوره تابستانی تمهیدات لازم را با همکاری گروه آموزشی مربوطه، رؤسای پردیس‌ها و واحدهای تابعه فراهم نمایند.


۶- انتخاب واحد دوره تابستانی، قطعی است و امکان حذف و اضافه دروس وجود ندارد. لذا اطلاع‌رسانی لازم و به موقع به دانشجو معلمان صورت پذیرد.


۷- انتخاب واحد دانشجو معلمان و مهمانی آنان در دانشگاه‌های دولتی روزانه و سایر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان با تأیید گروه آموزشی، مجاز است. ضروری است پردیس‌ها و واحدهای تابعه همکاری لازم را جهت مهمان شدن برای متقاضیان فراهم نمایند. (فرم‌های پیشنهادی در پورتال خدمات آموزشی معاونت آموزشی دانشگاه موجود می‌باشد)

 

۸- چنانچه دانشجو معلم تمامی واحدهای درسی خود را تا پایان نیمسال ۴۰۱۲ گذرانده و حداکثر دو عنوان درسی نظری باقی مانده داشته باشد؛ با تأیید گروه آموزشی مربوطه می‌تواند دروس را به صورت معرفی به استاد  و از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان اخذ نماید؛ که این دروس می‌بایست در نیمسال ۴۰۱۳ و با وضعیت « معرفی به استاد دوره تابستان» ثبت شوند.


۹- در صورتی که دانشجو معلم برای دانش‌آموختگی با رعایت سقف واحدهای دوره تابستانی (تبصره ۲ و ۳ ماده۷ ) و بند ۵ فوق‌الذکر، حداکثردو عنوان درس نظری باقی مانده داشته باشد، می‌تواند با تأیید گروه آموزشی ذی‌ربط دروس را بعد از دوره تابستانی، به صورت معرفی به استاد و از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان اخذ نماید که این دروس می‌بایست در نیمسال ۴۰۲۱ و با وضعیت « معرفی به استاد بدون سنوات » ثبت شوند و مطابق تقویم آموزشی تا ۳۱ شهریور به عنوان دانش‌آموخته به اداره کل آموزش و پرورش محل خدمت دانشجو، معرفی شوند.

 

۱۰- پردیس‌ها و واحدهای تابعه مجاز به ارائه دروس نظری، نظری-عملی، عملی و آزمایشگاهی در این دوره تابستانی هستند، ولی ارائه دروس «کارورزی و پروژه (کارنمای معلمی) » در دوره تابستانی، مجاز نیست.

تذکر: در مواردی که دانشجو معلمی صرفاً با ارائه ۲ واحد درس «پروژه یا کارنمای معلمی»؛ در تابستان دانش‌آموخته می‌شود، با تصویب «شورای آموزشی استان»، ارائه درس مذکور مجاز است.


۱۱- حضور دانشجو معلم در تمام جلسات درس الزامی است و چنانچه دانشجو در جلسات درس یا امتحانات پایانی غیبت داشته باشد مطابق قوانین و آئین‌نامه آموزشی عمل خواهد شد. تصمیم‌گیری شورای آموزشی در خصوص ثبت غیبت‌های موجه/ غیرموجه، می‌بایست حداکثر ۳ روز قبل از شروع امتحانات برای غیبت‌های کلاسی و ۵ روز پس از امتحانات باشد.

 

ردیف

شرح فعالیت

محدوه زمانی

۱

ثبت دروس در سامانه گلستان

۱۸ تا ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲

۲

ایجاد سرترم در خصوص دانشجویان ورودی ۹۹ و ماقبل توسط سازمان مرکزی

و سایر دانشجویان مطابق قوانین توسط کارشناسان پردیس ها و واحد های تابعه

۲۵ تیرماه ۱۴۰۲

۳

انتخاب واحد دانشجویان

۲۶ و ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۲

۴

جمع بندی و اصلاح توسط کارشناس آموزش پردیس ها و واحدهای تابعه

۲۹ تیرماه ۱۴۰۲

۵

تثبیت انتخاب واحد، توسط سازمان مرکزی

۳۰ تیرماه ۱۴۰۲

۶

۱- ثبت تک درس مهمانی داخلی، توسط کارشناس مقصد (اصلاح و نمره)

۲- ثبت تک درس مهمانی خارجی، توسط کارشناس آموزش مبدأ (اصلاح و نمره)

۳۱ تیرماه ۱۴۰۲

۷

شروع کلاس­ها

شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲

۸

پایان کلاس­ها

پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲

۹

امتحانات

۴ تا ۷ شهریور ۱۴۰۲

۱۰

اعلام و ثبت نهایی نمرات در سامانه

تا ۱۴۰۲/۰۶/۱۵

۱۱

بررسی پرونده  دانش آموختگی و تایید نهایی

تا ۱۴۰۲/۰۶/۲۴

۱۲

اعلام دانش آموختگی و صدور گواهی (فرم شماره ۷)

تا ۳۰ شهرماه ۱۴۰۲

 
 

نکات مهم
الف -اخذ دروس با تداخل زمانی کلاس به هیچ وجه حتی برای دانشجویانی که دانش‌آموخته خواهند شد، امکان‌پذیر نمی‌باشد.


ب: اعلام به موقع نمرات توسط ستادان جهت دانش‌آموختگی دانشجومعلمان و معرفی آنان به ادارات کل آموزش و پرورش (ارسال فرم ۷) برای شروع به کار و صدور حکم تا ۱۴۰۲/۰۶/۳۰، ضروری و مورد تأکید است.


پ: درخصوص فرایند و امکان ارائه درس در دوره تابستانی به دانشجویان رشته «بهداشت مدارس»، متعاقباً اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.