دستورالعمل برنامه ریزی دوره تابستانی ۱۴۰۲
دستورالعمل برنامهریزی و تقویم اجرایی برگزاری دوره تابستانی ویژه معلم دانشجویان کارشناسی ناپیوسته سال آخر، دانشجومعلمان دوره کارشناسی پیوسته: ورودی سال ۱۳۹۹ و ماقبل و همچنین دانشجویان دارای رأی شورای موارد خاص، تأخیر گزینش یا دارای شرایط خاص که با هم ورودیهای رشته خود هماهنگ نیستند، جهت استحضار و اجرا حضورتان ابلاغ میگردد.
فرایند:
۱- برگزاری «دوره تابستانی ۴۰۱۳» صرفاً با هدف کمک به دانشآموختگی دانشجومعلمان کارشناسی پیوسته ورودی سالهای ۱۳۹۹ و ما قبل در تمامی رشتهها و همچنین دانشجو معلمان تأخیر گزینش، یا دارای شرایط خاص در سایر رشتهها و ورودیها، که با هم ورودیهای رشته خود هماهنگ نیستند و معلم دانشجویان کارشناسی ناپیوسته سال آخر، برنامهریزی و اجرا میشود و پردیسها و واحدهای تابعه دانشگاهی، شایستهاست با رعایت مقررات مربوطه برنامهریزیها و اقدامات لازم را مبذول نمایند.
۲- انتخاب واحد دوره تابستان مطابق تقویم آموزشی دانشگاه، صرفاً به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه آموزشی گلستان، قابل انجام خواهد بود.
۳ - به استناد مجوز شماره ۳۵۱۳۸/۲۱/۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستانی سال ۱۴۰۲، به میزان ۱۰ واحد درسی است.
۴- برگزاری تمامی کلاسها و امتحانات به صورت حضوری خواهد بود، بنابراین دانشجویان متقاضی استفاده از شرایط «مهمان تک درس یا نیمه مهمان» در انتخاب پردیس یا واحد تابعه دقت لازم را داشته باشند
۵- مدیران محترم امور پردیسهای استانی مجری دورههای تابستانی، موظفند نسبت به بکارگیری اعضای هیئت علمی، مدرسان مجرب دارای گواهی صلاحیت تدریس (به ویژه افراد دارای کسر واحد موظف)، اقدام و در دوره تابستانی تمهیدات لازم را با همکاری گروه آموزشی مربوطه، رؤسای پردیسها و واحدهای تابعه فراهم نمایند.
۶- انتخاب واحد دوره تابستانی، قطعی است و امکان حذف و اضافه دروس وجود ندارد. لذا اطلاعرسانی لازم و به موقع به دانشجو معلمان صورت پذیرد.
۷- انتخاب واحد دانشجو معلمان و مهمانی آنان در دانشگاههای دولتی روزانه و سایر پردیسهای دانشگاه فرهنگیان با تأیید گروه آموزشی، مجاز است. ضروری است پردیسها و واحدهای تابعه همکاری لازم را جهت مهمان شدن برای متقاضیان فراهم نمایند. (فرمهای پیشنهادی در پورتال خدمات آموزشی معاونت آموزشی دانشگاه موجود میباشد)
۸- چنانچه دانشجو معلم تمامی واحدهای درسی خود را تا پایان نیمسال ۴۰۱۲ گذرانده و حداکثر دو عنوان درسی نظری باقی مانده داشته باشد؛ با تأیید گروه آموزشی مربوطه میتواند دروس را به صورت معرفی به استاد و از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان اخذ نماید؛ که این دروس میبایست در نیمسال ۴۰۱۳ و با وضعیت « معرفی به استاد دوره تابستان» ثبت شوند.
۹- در صورتی که دانشجو معلم برای دانشآموختگی با رعایت سقف واحدهای دوره تابستانی (تبصره ۲ و ۳ ماده۷ ) و بند ۵ فوقالذکر، حداکثردو عنوان درس نظری باقی مانده داشته باشد، میتواند با تأیید گروه آموزشی ذیربط دروس را بعد از دوره تابستانی، به صورت معرفی به استاد و از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان اخذ نماید که این دروس میبایست در نیمسال ۴۰۲۱ و با وضعیت « معرفی به استاد بدون سنوات » ثبت شوند و مطابق تقویم آموزشی تا ۳۱ شهریور به عنوان دانشآموخته به اداره کل آموزش و پرورش محل خدمت دانشجو، معرفی شوند.
۱۰- پردیسها و واحدهای تابعه مجاز به ارائه دروس نظری، نظری-عملی، عملی و آزمایشگاهی در این دوره تابستانی هستند، ولی ارائه دروس «کارورزی و پروژه (کارنمای معلمی) » در دوره تابستانی، مجاز نیست.
تذکر: در مواردی که دانشجو معلمی صرفاً با ارائه ۲ واحد درس «پروژه یا کارنمای معلمی»؛ در تابستان دانشآموخته میشود، با تصویب «شورای آموزشی استان»، ارائه درس مذکور مجاز است.
۱۱- حضور دانشجو معلم در تمام جلسات درس الزامی است و چنانچه دانشجو در جلسات درس یا امتحانات پایانی غیبت داشته باشد مطابق قوانین و آئیننامه آموزشی عمل خواهد شد. تصمیمگیری شورای آموزشی در خصوص ثبت غیبتهای موجه/ غیرموجه، میبایست حداکثر ۳ روز قبل از شروع امتحانات برای غیبتهای کلاسی و ۵ روز پس از امتحانات باشد.
|
ردیف |
شرح فعالیت |
محدوه زمانی |
|
۱ |
ثبت دروس در سامانه گلستان |
۱۸ تا ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ |
|
۲ |
ایجاد سرترم در خصوص دانشجویان ورودی ۹۹ و ماقبل توسط سازمان مرکزی و سایر دانشجویان مطابق قوانین توسط کارشناسان پردیس ها و واحد های تابعه |
۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ |
|
۳ |
انتخاب واحد دانشجویان |
۲۶ و ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۲ |
|
۴ |
جمع بندی و اصلاح توسط کارشناس آموزش پردیس ها و واحدهای تابعه |
۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ |
|
۵ |
تثبیت انتخاب واحد، توسط سازمان مرکزی |
۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ |
|
۶ |
۱- ثبت تک درس مهمانی داخلی، توسط کارشناس مقصد (اصلاح و نمره) ۲- ثبت تک درس مهمانی خارجی، توسط کارشناس آموزش مبدأ (اصلاح و نمره) |
۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ |
|
۷ |
شروع کلاسها |
شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ |
|
۸ |
پایان کلاسها |
پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ |
|
۹ |
امتحانات |
۴ تا ۷ شهریور ۱۴۰۲ |
|
۱۰ |
اعلام و ثبت نهایی نمرات در سامانه |
تا ۱۴۰۲/۰۶/۱۵ |
|
۱۱ |
بررسی پرونده دانش آموختگی و تایید نهایی |
تا ۱۴۰۲/۰۶/۲۴ |
|
۱۲ |
اعلام دانش آموختگی و صدور گواهی (فرم شماره ۷) |
تا ۳۰ شهرماه ۱۴۰۲ |
نکات مهم
الف -اخذ دروس با تداخل زمانی کلاس به هیچ وجه حتی برای دانشجویانی که دانشآموخته خواهند شد، امکانپذیر نمیباشد.
ب: اعلام به موقع نمرات توسط ستادان جهت دانشآموختگی دانشجومعلمان و معرفی آنان به ادارات کل آموزش و پرورش (ارسال فرم ۷) برای شروع به کار و صدور حکم تا ۱۴۰۲/۰۶/۳۰، ضروری و مورد تأکید است.
پ: درخصوص فرایند و امکان ارائه درس در دوره تابستانی به دانشجویان رشته «بهداشت مدارس»، متعاقباً اطلاعرسانیهای لازم انجام خواهد شد.
دستورالعمل برنامه ریزی دوره تابستانی ۱۴۰۲ 2