پردیس شهید چمران تهران

معرفی آثار اعضای پردیس شهید چمران؛

مقاله شناسایی ابعاد و مولفه های نظام جامع تعلیم و تربیت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر قرآن کریم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

علی اکبر حامدی - عضو گروه آموزشی علوم تربیتی پردیس شهید چمران

 

مجله: سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت» تابستان ۱۳۹۹، دوره چهارم - شماره ۲ رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم/ISC (‎۷ صفحه - از ۱۲۷ تا ۱۳۳)

 

چکیده: این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد و مولفه‌های نظام جامع تعلیم وتربیت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با تأکید برقرآن کریم وسند تحول بنیادین آموزش وپرورش انجام شده‌است. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی برحسب نوع داده، کیفی بود. نمونه آماری پژوهش، شامل مدیران آموزش و پرورش و معاونین دانشگاه فرهنگیان، اساتید دانشگاه فرهنگیان به تعداد ۲۰ نفر بودند که بر اساس نمونه‌گیری هدفمند، انتخاب شدند. روایی و پایایی ابزار، با استفاده از معیارهای کیفیت (موثق بودن) سنجیده شد و مورد تأیید قرار گرفت. که همگی مورد تأیید قرار گرفتند. روش تجزیه و تحلیل داده در پژوهش حاضر، کدگذاری نظری بود. نتایج حاصل از پژوهش نشان دادند که ابعاد آموزشی شامل مدیریت دانشگاه، اساتید دانشگاه، ارزشیابی تعلیم و تربیت، امکانات تعلیم و تربیت و عوامل سازمانی شامل، ساختار سازمانی دانشگاه و فرهنگ سازمانی از ابعاد و مولفه‌های نظام جامع تعلیم وتربیت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با تأکید برقرآن کریم وسند تحول بنیادین آموزش وپرورش می‌باشند. بر اساس یافته‌های پژوهش می‌توان دریافت که توجه به مسایل آموزشی مانند آموزش اساتید، مدیریت و .. در کنار عوامل ساختاری می‌توانند به ارتقای تعلیم و تربیت بر مبنای اصول قرآنی و اسناد بالادستی در دانشگاه فرهنگیان بینجامد.

 

لینک مقاله: http://islamiclifej.com/browse.php?a_code=A-10-592-1&slc_lang=fa&sid=1