پردیس شهید چمران تهران

تبیین الگوی نظارت، فاصله موجود و مطلوب نحوه اشاعه و اجرای سند تحول بنیادین

کارگروه محتوایی استادان دانشگاه فرهنگیان در تحقق سند تحول بنیادین در بخش عصرگاهی روز نخست دوره مورخ ۲۲ آذر ۹۷ به تبیین سند تحول بنیادین وضع مطلوب و حال حاضر و جایگاه نظارت و ارزیابی در آن و نقش استادان دانشگاه فرهنگیان در تحقق آن پرداخت.

تبیین الگوی نظارت و ارزیابی در سند تحول بنیادین از سوی دکتر رعنایی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بخشی از کارگاه های برگزار شده در روز نخست بود که طی آن دکتر رعنایی ضمن تشریح واژه های نظارت و ارزیابی و تفاوت آن با واژه های معادل نظیر ارزشیابی در راستای محتوای سند تحول، به بیان جایگاه مطلوب ارزیابی و نظارت در سند و فاصله آن با وضع موجود پرداخت.

همچنین دکتر مددی دبیر شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سخنان خود با موضوع " نحوه اشاعه و اجرای سند در آموزش و پرورش" به بیان رویکردها و بندهای سند پرداخت و چگونگی اشاعه آن در دوره های تحصیلی آموزشی از جمله دانشگاه فرهنگیان را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه به راهکارهای اجرایی توسط معلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان با توجه به ماموریت محور بودن این دانشگاه اشاره کرد.

تبیین فاصله وضع موجود و مطلوب دانشگاه با رویکرد اسناد تحولی از سوی دکتر جواهری دبیر کارگروه محتوایی استادان دانشگاه فرهنگیان در تحقق سند تحول از دیگر بخش های روز نخست بود که طی آن دکتر جواهری به تفکیک چرخش های تحول ازجمله چرخش های عمومی و چرخش در زیر نظام ها با رویکرد تربیت محوری و تفاوت آن با رویکرد آموزش محوری پرداخت.

وی در ادامه تعریف مربی و متربی با توجه به مفاهیم موجود در سند تحول بنیادین را تشریح کرد.